Будни, объркани и търсещи - така определя списание "Икономист" в брой от месец февруари новото Z поколение и част от това на милениума. Но какво трябва да отчита бизнеса и какви са идеологиите и начините на младите консуматори да правят избори, макар и с "тънки" портфейли, коментира в своята рубрика "Икономистът говори" по Дарик Югоизток, проф. д-р Милен Балтов.
"От 10 до 35 години или две поколения с общи особеностти и различен подход към пазаренето. Те имат скъпи вкусове, макар да нямат много възможности. Но от друга страна това са хора социално и обществено ангажирани. Изключително подвластни обаче на леснотията, удобството и консуматорството... Или тези ходещи парадокси са предизвикателство пред компаниите, които трябва да достигнат до тях. Те редставляват 150 млн. души от държавите в ЕС и още 110 млн. души в САЩ. Само в Америка тази група е отговорна за продажби в размер на 2, 7 трилиона долара през 2021 година или 30% от цялото потребление минава през тях или за тях", споделя проф. д-р Балтов.
Той уточнява, че това са хората, които прекарват над 4 часа дневно пред екрана на устройствата си.
Цялата тема, чуйте в звуковия файл от проф. д-р Милен Балтов.
Още по темата
- Икономистът за вятърните турбини и защо в този сектор не се случва очакваният бум?
- Когато си Рим, трябва ли да говориш като римляните, пита проф. д-р Балтов
- Като динамиката в IT: Азбуката ни е базов код за развитие на нацията
- Икономистът говори: Как да влезем в топ форма според „Индекса на бананите“