Ако човек не прави нищо - той ще си отиде отчаян от този свят. Класика в психологията е логотерапията на Виктор Франкъл - оцелял психически и физически от концлагерите на смъртта по време на Втората световна война. Той остава жив, благодарение на това, че е направил избор да продължи да живее, коментира в предаването „Новото време“ по Дарик психологът и писател Събка Дякова - Чехович. Тя е категорична, че човек трябва да не спира да избира, макар и първите няколко избора да са грешни. За да излезем от аналитичния ступор, в който изпадаме понякога, трябва да включим интуицията си в изборите, които правим, уточни тя.

==========================================

Първите изображения на космически обекти, заснети с новия телескоп в Националната астрономическа обсерватория - Рожен ще могат да се видят от 9 октомври в продължение на седмица на изложба в Централното фоайе на БАН. Сред тях са снимки на планетата Юпитер и на звезди, мъглявини, галактики, звездни купове и образувания от междузвезден газ и прах. Автор на фотографиите е астрономът гл. ас. д-р Милен Минев, за обработката им се е погрижил астрономът и оперен изпълнител Емил Иванов. Откриването на изложбата ще бъде съпътствано с премиерата на документалния филм „Новият телескоп“, с автори журналистът Димитър Сотиров и операторът Валентин Паскалев. От създаването си през 1981 г. до днес Националната астрономическа обсерватория в Рожен запазва водещата си позиция на научно-изследователски и образователен център в Югоизточна Европа. Очакванията са това развитие да продължи със завършването през 2025 г. на първата българска станция на паневропейския радио телескоп LOFAR. В момента усилено се работи по нейното изграждане и свързване към останалите 53 станции, разположени в различни европейски държави.

=================================================

Изложбата „Пазарджишкото възрожденско училище“ ще бъде открита днес от 17:00 часа в централната сграда на Регионалния исторически музей в Пазарджик. Реализирана изцяло с експонати от фондовете на музея, изложбата представя възрожденска книжнина – ръкописи, старопечатни книги, щампи, литографии. Подбраните книги представят: буквари, граматики, помагала за ученици и учители; религиозна книжнина; научна литература. В изложбата е представен и празникът на светите братя Кирил и Методий. Изложбата може да бъде посетена до 30 ноември.

==========================================

100 лв. глоба отнесе 43-годишен пловдивчанин, проявил агресия в автобус от градския транспорт. Решението за административното наказание е на Пловдивския районен съд, след като от полицията му написаха акт по Указа за борба с дребното хулиганство. Полицаи от Четвърто РУ се отзовали на сигнала за неприемливото поведение на пътника при движение на превозното средство по бул. „Цар Борис III Обединител“. Установено било, че мъжът ударил с ръка шофьора, след като се скарал с него и кондуктора и ги обсипал с обиди.

Авторите на три различни кражби са разкрити и задържани от полицаите в Карлово. Разследващите събрали доказателства, че двама криминално проявени и осъждани мъже са отмъкнали 4 коня, оставени от стопанина им на свободна паша в землището на село Каравелово. Конекрадците са в ареста за 72 часа. Двама жители на Баня пък са задържани за едно денонощие, непосредствено след като задигнали стоки за около 2000 лева от местен хранителен магазин. Ден по-рано в полицейския арест попаднал пълнолетен тийнейджър от Сопот, заподозрян за кражба на пакетирани продукти от уличен вендинг автомат в града.

Информации на Лалка Златанова, Адриан Кулев, Тина Соколова и Петър Тодоров