Дезинформационните кампании преди изборите повлияха силно на гражданите в редица страни от ЕС. Това коментира в ефира на Дарик журналистът и изследовател в Атлантическия съвет Руслан Трад. Той подчерта, че са били неглижирани алтернативните канали за информиране като Фейсбук и Туитър за сметка на т.нар. „мейнстрийм медии“.
„Те бяха пренебрегнати като средство за влияние и за набавяне на новини“, коментира Трад.
Журналистът добави, че по тези канали се е подкрепяла тезата за негласуване:
„Основните наративи подкрепят негласуването. Те се разпространяваха не само в предизборните дни и седмици, а като цяло политическия сезон. Те подсказваха антисистемно поведение, съпротива срещу държавата, непризнаване на закони, непризнаване на авторитети.“
Не гласувайте, защото изборите са предначертани и те искат да ви излъжат. Това според Трад са двете основни послания в алтернативните канали. Той коментира и партия „Величие“ като отбеляза, че те отдавна присъстват на публичната сцена, поне от 2010 г. „Те са редовно онлайн и десетки хиляди хора ги подкрепят“, обясни той.
Чуйте прикачения звуков файл.
Още по темата
- Д-р Красимир Шукерски от УМБАЛ „Свети Георги“: Как технологиите, социалните мрежи и физическата активност влияят върху здравето на мозъка
- Ружа Смилова: Най-вероятно новите избори ще са през пролетта
- Това ли е (най-накрая) краят за X?
- Екипът на Тръмп: Отбор специалисти или просто верни кучета (СНИМКИ)