След няколко седмици Илон Мъск ще предаде управлението на Twitter на Линда Якарино, предаде Sky News. Но кой точно е новият изпълнителен директор и как тя се вписва във визията на Мъск за „приложението за всичко“?

Мъск вече няма да е изпълнителен директор на Туитър

Илон Мъск, който купи Twitter през октомври и го управлява оттогава, отдавна настоява, че ще се оттегли от поста изпълнителен директор на компанията, която сега се нарича X Corp. В туит до своите 139 милиона последователи в петък той каза, че е “развълнуван“ да приветства г-жа Якарино, на 60, в ролята, добавяйки, че “очаква с нетърпение да работи с Линда, за да трансформира тази платформа в X, приложението за всичко “.

Какво се случи с резервацията за ресторант в Белоградчик на Илон Мъск?

„Вие просто излъгахте“. Мъск притесни репортер на Би Би Си в напрегнато интервю (видео)

Мъск казва, че основният фокус на г-жа Якарино ще бъде върху бизнес операциите, докато той ще остане тясно свързан с продуктовия дизайн и новите технологии.

Хаос в Туитър: Робърт Дауни Джуниър и Скалата без сини значки, Мъск плаща верификацията на Стивън Кинг

С опита на г-жа Якарино в рекламния сектор, Мъск се надява, че Twitter може да привлече обратно рекламодателите, които първоначално се отвърнаха от платформата след превземането на Мъск.

“Най-мощната ракета“ на SpaceX избухна по време на изпитателен полет (видео)

„Маркетингов лидер“

Завършила Пенсилванския държавен университет в САЩ, Якарино изгражда кариерата си като рекламен директор, като първо е заемала различни роли в “Turner Broadcasting System Inc.“ – глобална компания за излъчване, която сега е собственост на “Warner Bros“. Започвайки с медиини продажби, от 1996 г. до 2011 г. тя извървява пътя си до позициите на изпълнителен вицепрезидент и главен оперативен директор, преди да се присъедини към “NBCUniversal“ - една от водещите световни медийни и развлекателни компании.

Тя ръководи сливането между NBC и Comcast – създаването на “NBCUniversal“ – и като председател на компанията управлява пазарната стратегия и приходите от реклама – които възлизат на близо 10 милиарда долара за цялото портфолио на компанията от излъчване, кабел и цифрови активи.

Бионсе и Роналдо губят сините си значки след “прочистването” в Туитър

Точно преди съобщението за превземане на Twitter, NBCUniversal каза, че майката на две деца Линда ще се оттегли от сегашната си роля на председател на глобалната реклама и партньорствата, която заема малко повече от две години. Тя е описана като “маркетингов лидер“ от Марк Димасимо, основател и креативен ръководител на рекламната агенция “DiGo“, който добавя: “Тя разбира от какво се нуждаят маркетолозите.“ По време на нейните 12 години в “NBCUniversal“ нейният екип е генерирал повече от 100 милиарда долара от продажби на реклами, според бележките на компанията.

Промяна в рекламната индустрия

През цялата си кариера Якарино променя начина, по който работи рекламната индустрия. Едно от най-забележителните е въвеждането на цифрова платформа, известна като One Platform, която улеснява закупуването на реклами в различни медии.

„Мисля, че преди всичко тя ще донесе на Twitter разбиране за това какво трябва да видят рекламодателите, за да се върнат на платформата от гледна точка на безопасността на марката“, казва Дейв Кампанели, главен инвестиционен директор на фирмата за закупуване на медии Horizon Media. Той казва, че Якарино знае "по-добре от всеки друг" какво ще е необходимо, за да се върнат рекламодателите и купувачите в компанията. „Въпросът наистина е дали тя ще има свобода да направи всичко това или всичко ще бъде по стария, по същия начин (с Мъск)“, казва Кампанели.

Мъск отказа да изтрие скандална публикация на Медведев в Туитър

Откакто се зае с Twitter, Мъск редовно омаловажава всякакви противоречия, но инвеститорите в Tesla стават все по-загрижени, че той отделя твърде много време за промяна на платформата.

Политическо участие

Някои критици поставят под съмнение политическите пристрастия на Якарино, тъй като преди това е работила в тясно сътрудничество както с администрациите на Доналд Тръмп, така и с Джо Байдън. През 2018 г. Тръмп назначава Яккарино да служи в неговия Съвет по фитнес и хранене за две години. След това, като председател на Рекламния съвет през 2021 г. и 2022 г., тя работи с Байдън и Белия дом, за да помогне за създаването на кампания за ваксиниране срещу коронавирус, която достига до над 200 милиона американци.

Служителите на Tesla са шпионирали шофьорите в продължение на години

Линда Якарино също така служи като председател на работната група на Световния икономически форум за бъдещето на работата - многословно наименование на длъжността, което в крайна сметка означава да помага на вземащите решения както от публичния, така и от частния сектор, да обучават работници в нисковъглеродни и високотехнологични икономики.

Снимки: Getty Images

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм