Потребителите на Twitter се събудиха в петък сутринта с още по-голям хаос в платформата, отколкото бяха свикнали през последните месеци при управлението на главния изпълнителен директор Илон Мъск, след като широкообхватно отменяше сини отметки от известни личности, журналисти и правителствени агенции, пишат от сайта на Си Ен Ен.
Бионсе и Роналдо губят сините си значки след “прочистването” в Туитър
Краят на традиционната верификация отбеляза началото на коренно различен информационен режим в Twitter, който се подчертава от почти незабавните проблеми с правителствени акаунти; премахването на етикетите, използвани преди това за идентифициране на китайската и руската пропаганда; както и от борбата на компанията за индивидуално повторно верифициране на някои високопоставени личности като папа Франциск.
„Вие просто излъгахте“. Мъск притесни репортер на Би Би Си в напрегнато интервю (видео)
Широк кръг медийни организации загубиха златните значки за верификация, които екипът на Мъск беше разработил месеци по-рано като алтернатива на традиционната верификация на търговска марка, което отразяваше очевидния отказ на тези организации да плащат за значките, които сега струват 1000 долара на месец.
Няколко известни потребители на Twitter, сред които Леброн Джеймс, Уилям Шатнър и Стивън Кинг, също отказаха да платят, за да запазят значките си за верификация, което накара Мъск лично да се намеси. Изглежда усещайки проблемите, които могат да възникнат, ако тези потребители не бъдат верифицирани, Мъск заяви в четвъртък, че ще плати от собствения си джоб, за да гарантира, че профилите на Джеймс, Шатнър и Кинг ще продължат да бъдат верифицирани.
“Най-мощната ракета“ на SpaceX избухна по време на изпитателен полет (видео)
Въпреки че някои от най-видимите проблеми при въвеждането на системата могат да бъдат отстранени през следващите дни, по-широкото въздействие на промяната е да затрудни потребителите при определянето на автентичността на даден акаунт и потенциално да подкопае основната роля на Twitter като център за новини. Верификацията в Twitter вече не е показател, че даден акаунт представлява този, за когото се представя; вместо това тя отразява, че потребителят - или очевидно собственикът на Twitter - е платил за Twitter Blue, абонаментната услуга на компанията.
Мъск отказа да изтрие скандална публикация на Медведев в Туитър
Предишни експерименти с промени в проверката доведоха до подобен хаос, което накара Twitter да отложи въвеждането им няколко пъти. Въпреки това Twitter продължи да прилага стратегията си за платена верификация с надеждата да увеличи приходите от абонаменти, след като отбеляза рязък спад в основния си бизнес с продажби на реклами.
След като промяната в четвъртък премахна верификацията от официалния правителствен акаунт на Ню Йорк, акаунтът написа в Twitter в четвъртък вечерта: "Това е автентичен акаунт в Twitter, който представлява управата на Ню Йорк."
По-късно на този туит отговори друг акаунт в Twitter, носещ същото профилно изображение и лека вариация на потребителското име на официалния акаунт.
"Не, не сте", казваше акаунтът на измамника. "ТОЗИ акаунт е единственият автентичен акаунт в Twitter, който представлява и се управлява от управата на град Ню Йорк".
Tesla строи нов завод за батерии в Шанхай
До петък сутринта верификацията на профила на управата на града беше възстановена със сива отметка, указваща, че това е "акаунт на управляваща или организация с многостранно участие". Същото се беше случило и с папа Франциск, който също беше загубил синята си отметка в четвъртък.
В привидно несвързана и случайна промяна Twitter също така премахна етикета "финансирана от правителството медия" от акаунтите, принадлежащи на канадската CBC и NPR, последната от които се отказа от Twitter заради етикета, тъй като NPR заяви, че етикетът представя погрешно редакционната независимост на новинарската организация от правителството на САЩ.
Twitter също така премахна етикета "медия, обвързана с държавата" от акаунти, принадлежащи на китайската Xinhua News и руската RT.
Тръмп: Twitter вече е в разумни ръце
Според NPR Мъск е премахнал всички етикети на медии в Twitter след предложение на автора Уолтър Айзъксън, който пише биографична книга за Мъск. Айзъксън, който е верифициран в Twitter като абонат на Twitter Blue, публикува в четвъртък в Twitter снимка на Мъск от площадката за изстрелване на космическия кораб Starship на SpaceX.
Ето някои от популярните профили, които са решили да верифицират или не своите профили:
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts