Бионсе и Роналдо губят сините си значки, които верифицират профилите им в Туитър, съобщи Би Би Си. В четвъртък социалната медия започна да премахва някога престижната проверка от хиляди акаунти. Този ход идва в момент, в който собственикът Илон Мъск се опитва да преустрои компанията и да излезе на печалба.

„Вие просто излъгахте“. Мъск притесни репортер на Би Би Си в напрегнато интервю (видео)

Бионсе. Getty Images

“Най-мощната ракета“ на SpaceX избухна по време на изпитателен полет (видео)

Потребителите, които искат да запазят кръгчето до името си, трябва да плащат по 84 долара годишно, за да се абонират за Twitter Blue. С настъпването на промяната много от вече проверените се включиха в Twitter, за да се пошегуват с промяната или да оплачат от загубата.

“Всезнайко” с “изобилно его”, продавал шоколадови яйца: Кой е Илон Мъск

Кой е Илон Мъск

Американската олимпийска състезателка Лоло Джоунс отбеляза, че все още е верифицирана там, където това е от значение: в профила си за запознанства.

Други потребители отбелязаха иронията, че актьорът Джейсън Съдейкис е загубил своята верификация, докато Тед Ласо, измисленият герой, когото той изобразява, не е.

Американският рапър Ice T се пошегува, че шумът около проверките е бил излишен. "Фактът, че изобщо обсъждаме сини чекмаркове, е тъжен момент в обществото", написа той.

Мъск отказа да изтрие скандална публикация на Медведев в Туитър

Компанията въведе за първи път функцията за проверка през 2009 г., след като бивш професионален бейзболист съди гиганта в социалните мрежи заради фалшиви акаунти.

Синята отметка се превърна в символ на статус и знак за авторитет. Но в новата версия на Туитър Мъск иска потребителите да плащат, за да бъдат верифицирани, припомня Би Би Си. Изданието анализира, че решението за монетизиране на верификацията може да доведе до мащабна културна и властова промяна в платформата.

Tesla строи нов завод за батерии в Шанхай

В дните преди проверката Кание Уест, Шакил О’Нийл и Юън Макгрегър бяха сред първите знаменитости, които се изказаха за това, че са били имитирани в Туитър. Сега, когато значките вече не се използват, броят на последователите на дадена знаменитост може да се превърне в единствения начин да се направи разлика между известен човек и самозванец.

В рамките на няколко часа след загубата на проверката акаунт, представящ се за Хилари Клинтън, със същата профилна снимка като на бившия американски сенатор, "обяви", че отново ще се кандидатира за президентския пост.

Тръмп: Twitter вече е в разумни ръце

Според новата схема за верификация на Туитър златните, сивите и сините значки имат за цел да предоставят повече контекст за това как е бил верифициран даден акаунт.

Липсата на верификация обаче вече предизвиква объркване. В Ню Йорк нов акаунт твърди, че е "автентичният акаунт в Туитър", който представлява правителството.

Експертите предупреждават, че това са туитове, които могат да доведат до разпространение на дезинформация.

Мъск се опита да представи решението за премахване на проверката като начин за демократизиране на съдържанието в сайта. Критиците обаче твърдят, че този ход ще засили дезинформацията, тъй като абонатите на Twitter Blue ще получават приоритетни класации. Мъск отвърна, че само верифицирани акаунти ще се появяват в известния поток на сайта "За вас".

Мъск се оттегля от Туитър, търси „някой глупав, за да свърши работата“

Наблюдателите и експертите в областта на социалните медии се опасяват, че увеличаването на платените проверки ще доведе до засилване на дезинформацията в сайта. Ако това се случи, то може да отблъсне още повече рекламодатели и да подкопае допълнителните приходи, които Туитър получава от абонаментния си модел за проверка.

Но Мъск заяви, че болката е част от промяната: "Имам чувството, че сме се насочили към добро място", каза той пред Би Би Си. "Като цяло смятам, че тенденцията е много добра."

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм