Много фирми вече очертават своите планове за дигитален маркетинг за 2023 г., търсейки най-новите тенденции, които да включат в бизнеса си, за да увеличат максимално своите резултати и въздействие към потребителите, пише Forbes.
Ето някои от най-големите тенденции, влияещи върху дигиталния маркетинг. Те могат да ви помогнат да увеличите успеха си. Съветите са от изпълнителни директори.
Топ 5 на най-търсените технически умения за работa през 2023 година
1. Метавселена
Метавселената е една от най-обсъжданите тенденции в дигиталния маркетинг.
Това е широк термин, който описва разнообразие от завладяващи виртуални преживявания, случващи се онлайн. Starbucks, Nike и безброй други големи марки обявиха вече преживявания в метавселената. Въпреки че има много вълнение, повечето фирми все още нямат практически случаи на употреба (или възвръщаемост на инвестициите).
Какво можете да направите сега? Започнете да експериментирате с метавселената и се потопете лично. Потърсете нововъзникващи възможности, в които вашият бизнес да участва, и наблюдавайте внимателно другите във вашия бранш. Метавселената все още е експериментална за повечето фирми.
Инфлуенсърите имат проблем – не могат да си наемат жилища
2. Изкуствен интелект
Изкуственият интелект (AI) задвижва целия маркетинг. Една от тихите тенденции през последните няколко години е AI, който се интегрира в почти всеки канал за дигитален маркетинг. Алгоритмите определят публикациите в социалните медии, с които се ангажирате, резултатите от търсенето, които виждате и дори рекламите, които ви се показват. Изкуственият интелект прави маркетинга по-умен, свързвайки потребителите с точните продукти и съобщения.
Какво можете да направите сега? Проучете как AI променя основните аспекти на дигиталните маркетингови канали, които използвате. Разберете как алгоритмите влияят върху вашите резултати и оптимизирайте стратегията си за съдържание, за да се възползвате от това.
Нов закон: Ще остане ли САЩ без новинарското съдържание във Фейсбук?
3. Клиентско изживяване
Повечето алгоритми и AI в дигиталния маркетинг имат за цел да подобрят потребителското изживяване, тъй като това е най-важното. Например, актуализациите на оптимизацията за търсачки (SEO) тази година се фокусираха върху предоставянето на най-полезното съдържание на потребителите.
Какво можете да направите? Победете алгоритмите и зарадвайте клиентите си, като се фокусирате повече върху техните преживявания.
Отмина ли най-лошото за биткойна и криптовалутите?
4. Кратки видеоклипове
TikTok и Instagram Reels превземат емисиите в социалните медии и вниманието на потребителите. Няма съмнение, че този формат ще продължи да бъде тренд. За да останат бизнесите релевантни, те трябва да се появяват в каналите и форматите, където са техните клиенти. Добрата новина е, че кратките видео формати си проправят път в инструментите за управление на социалните медии и програмистите за планиране, така че за бизнеса ще стане по-лесно да планира и публикува следващата година.
Какво можете да направите сега? Ако не сте били активни в тези социални мрежи, сега е моментът. Започнете да гледате Reels и TikTok видеа, за да разберете формата, съдържанието и привлекателността. След това започнете да публикувате и експериментирате с кратко видео съдържание за вашия бизнес. Тествайте и научете своя път към успеха в тези мощни платформи, които печелят толкова много време и внимание.
Как да намалим разходите си през 2023 г.?
5. Прости и ясни съобщения
С превземането на кратките видеоклипове и непрекъснатото намаляване на вниманието, бизнесът е изправен пред по-голямо предизвикателство от всякога. Той трябва да може да комуникира с кратки, бързи звукови фрагменти, за да спечели вниманието на мобилни устройства.
Какво можете да направите сега? Прекарвайте повече време в изработване на по-кратки, по-прости съобщения.
Милионер споделя 5 правила за парите, на които учи децата си
6. Инфлуенсъри
Все по-често фирмите използват възможности да спечелят потребители и да пробият с поднесено съдържание чрез инфлуенсъри. Инфлуенсър маркетингът е във възход от години и тази тенденция ще продължи през 2023, тъй като инфлуенсърите изграждат все по-голяма и по-голяма аудитория, която е узряла за таргетиране от маркетолози.
Какво можете да направите сега? Проучете възможностите за интегриране на инфлуенсъри във вашия маркетингов план за следващата година. Проучете как вашите конкуренти или други индустрии впрягат влиятелни лица за постигането на резултати.
В кои сектори на българската икономика заплатите са най-високи?
7. Застъпничество на служителите
Застъпничеството на служителите е да накарате вашия екип или служители да говорят и споделят от името на бизнеса. Все повече фирми осъзнават силата на своите служители. Личните профили и активи на служители често са по-ефективни за по-автентично достигане до повече хора, отколкото бизнес акаунтите.
Какво можете да направите сега? Оценете възможността служителите да допринесат за вашите маркетингови усилия и изградете план за ангажирането им. Планът за ангажиране обикновено включва обучение, инструменти и ресурси за мотивиране и вълнение на служителите да говорят от името на бизнеса.
Христо Христов пред Darik Business Review: До месеци ще видим и втори български еднорог
8. LinkedIn силен за B2B (бизнес към бизнес модел)
LinkedIn съществува от много години, но напоследък отчете рекорден растеж и ангажираност. Очаква се до две години да представлява 25% от B2B рекламата. (Business-to-business/ бизнес към бизнес)
Има нарастваща възможност за бизнеса да използва платформата за растеж. И все пак много малко фирми се възползват от това. Предполага се, че LinkedIn ще продължи да расте и възможностите ще стават все по-големи.
Какво можете да направите сега? Вградете стратегически LinkedIn в плановете си. Оптимизирайте съдържанието си. Увеличете аудиторията си и потърсете нови функции и възможности, за да ускорите успеха си.
Петър Петров – бодигардът на Борис III, който изобрети дигиталния ръчен часовник
9. Фокус върху основите
Основите на дигиталния маркетинг все още съставляват по-голямата част от резултатите за повечето бизнеси. Основи като вашия уебсайт, SEO, имейл, социални медии, цифрови реклами, управление на общността и управление на репутация ще допринесат за вашите резултати.
Какво можете да направите сега? Получете конкурентно предимство, като увеличите резултатите си в тези ключови области. Имайте план за оптимизиране и по-бързо постигане на по-добри резултати от сегашните.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм