България и Турция предприеха много сериозни мерки за облекчаване на тежкотоварния трафик през граничните пунктове. Тези усилия ще продължат, но ще се търсят и алтернативи, свързани с железопътния и водния транспорт на стоки и товари. Целта е броят на опериращите интермодални влака да се увеличи от 7 до 22. Това заяви вицепремиерът по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев след среща с министъра на транспорта и инфраструктурата на Република Турция Адил Караисмаилоглу.


До 2-3 месеца ще приключи изграждането на две нови ленти за хладилни камиони при пункта „Капитан Андреево“, което също ще облекчи преминаването, каза вицепремиерът.


„След Ковид кризата и възстановяването на световната икономика, както и в резултат на войната в Украйна, всички товарни и логистични потоци се насочиха по направлението в нашия регион. В тази връзка с турския ми колега се обединихме, че трябва да работим много по-сериозно за развитие на алтернативите, свързани с железопътния и водния транспорт“, коментира вицепремиерът. 


По думите му за 10-те месеца на 2022 г. в митниците на „Капитан Андреево“ и Лесово са обработени над 100 00 товарни автомобила повече спрямо същия период на миналата година.


Двамата министри обсъдиха възможността за откриване на нов железопътен граничен пункт между България и Турция по линията Ямбол – Лесово – турска граница.


„В областта на интермодалните превози вече имаме голям напредък - около 60-70 000 камиона от терминала в Пловдив са преминали към Турция от началото на годината“, посочи Христо Алексиев.