В последното издание на рубриката „Властта на гражданите“ за този радиосезон ви представяме често споменаваната в ефира на Дарик радио Фондация Reach for Change България. Фокусът й е върху развитието на социалното предприемачество в България, свързано с децата. Основана в Швеция през 2010 г., днес има офиси в 16 държави на два континента, като до този момент са подкрепили 1000 социални предприемачи по света. В България Reach for Change оперира от 2014 година и е подкрепила близо 140 социални предприемачи. 

“Основната ни идея е да намерим организации, хора, социални предприемачи, които имат идея или иновативно решение на социален проблем. Хората, които срещат различни трудности, засягащи децата им, намират интересни идеи и искат да ги реализират, но нямат капацитет за това”, заяви комуникационният координатор на организацията Виктория Миндова в предаването “Кой говори?” по Дарик радио. 

“В основата на фондацията е връзката между социалните каузи и бизнеса. Социалното предприемачество е решаване на социални и екологични проблеми, използвайки инструменти и методи от бизнеса, за да има нужната стабилност. Ние откриваме хора с идеи, които познават даден проблем и знаят как да го решат. Ние им помагаме да изградят своя модел на действие и социалния ефект. Ние им помагаме да изградят мрежа с други социални предприемачи и партньори”, добави отговорникът за социалните мрежи на Reach for Change Пламена Димитрова. 

Властта на гражданите: Как се създава активно гражданско общество в България?

С фондацията работят не само социални предприемачи, а и редица неправителствени организации. Сред основните й цели  е и създаването на общност, която да работи за положителна промяна. Част от дейността на Reach for change е ангажирана с намирането на хора и организации, фокусирани в развитието на трудови умения на уязвими групи.

Дамите споделиха, че трябва да тръгнем от вътрешната си мотивация за личностна и обществена промяна, като дадоха примери за хора, които именно чрез този вътрешен двигател успяват да помогнат на подрастващите.

“Властта на гражданите”: НПО Портал - енциклопедията на гражданския сектор

“Ние развиваме програми от най-малките стъпки. Социалното предприемачество е по-сложно, защото е отдадено на социална кауза, а трудно се печели чрез социална кауза. Но хората, с които работим, са мотивирани да разрешават проблеми, а не да печелят. Ние им помагаме да разработят финансов план и модел, който да следват и прилагат всекидневно. Учим ги как да достигат да аудиторията, как да използват социалните мрежи или как да работят добре с различни бизнес партньори”, отбеляза програмният мениджър на фондацията Стояна Стоева.  

Reach for Change има стабилни дългогодишни партньорства, чието постигане е резултат от години съвместна работа и общи усилия. Стояна сподели, че изграждането на партньорство е двустранен процес, а големите компании в България стават все по-отговори и отворени към социални каузи. Фондацията търси партньорства с университети и различни медии.

„Властта на гражданите“: Това не е просто бизнес

Една от най-известнитите им инициативи е „Промяната“, която се осъществява с Нова Броудкастинг Груп вече 10 години и предстои юбилейното издание

“Никой нищо не може да направи сам. Може да се нарича междусекторно сътрудничество, но неправителствените организации в комбинация с големи или малки фирми с общи ценности, които искат да допринесат за общността, помагат една мечта и кауза да достигне възможно повече хора”, заяви  Виктория в края на разговора. 

В репортажа си Мариана Корчакова ни запознава с два от партньорите на фондация Reach for Change. Toва са ING Bank, която е сериозен финансов партньор на фондацията и организацията ДаунТаун, която работи с деца със синдром на Даун. Te разказват за съвместната работа с Reach for Change.

Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни във Фейсбук, TikTok и Инстаграм