Допълнителен прием от над 1400 места за студенти след второто класиране обяви Софийският университет “Св. Климент Охридски”. Допълнителният прием в университета, който се издигна в световна класация за най-добри висши училища, е за незаети след окончателното класиране места за учебната 2024/2025 година. Срокът за регистрация за класиране е от 9 до 13 септември 2024 г, а класирането ще бъде обявено на 17 септември. 

Според списъка със свободни места на специалност, публикуван на сайта на висшето учебно заведение, над 400 са свободните места платено обучение, а над 1000 - субсидирани от държавата специалности в редовна и задочна форма. 

В допълнителния прием няма обявени свободни места по най-желаните спциалности след първо касиране, които вече са заети - "Право", "Психология" и "Международни отношения". 

Търсят се студенти - от “Информационни системи” до Медицина 

Най-много свободни места - държавна поръчка, има за специалност “Информатика” в редовна форма - 48 места. На второ място с 26 места са "Информационни системи" (26 места), а на следващо - "Предучилищна и начална училищна педагогика" (25 места) и др.

pixabay

За атрактивни специалности като "Медицина", "Медицинска сестра", "Фармация", "Педагогика", "Политология" и др. също има обявени свободни места.

В допълнителния прием могат да участват кандидати, които вече са били част от класиранията, но не са приети в рамките на броя на приетите студенти в съответствие с утвърдения капацитет на висшето училище, професионалните направления и на специалностите от регулираните професии, както и кандидати, които не са участвали досега в кандидатстудентската кампания на Софийския университет, но отговарят на условията за прием.

От Софийския университет напомнят, че процедурата по регистриране за класиране и подаване на документи за класиране е електронизирана и се извършва единствено на адрес: https://online.uni-sofia.bg с линк от главната страница на Университета –  https://www.uni-sofia.bg. Достъпът до електронния портал изисква задължителна начална регистрация чрез валидни лични данни и валиден адрес на електронната поща.