Поредни сигнали за източване на Здравната каса с фиктивно лечение в болница. За миналата година установените нарушения са на стойност близо 40 000 лева, но според потърпевши са много повече. Една от причините за разликата според тях е, че хората рядко проверяват досиетата си и не подават сигнали, ако установят нарушения. В позиция, изпратена до Дарик, от НЗОК се посочва, че от началото на годината сигналите към тях за отчетена, но неизвършена медицинска дейност са едва 5. 

От любопитство Ралица Калпакова отваря електронното си досие. В него с изненада открива, че ѝ е била извършена интервенция в столична болница, свързана с няколко дневен престой. Тя уточни, че не е подала сигнал за злоупотребата.

Друга потърпевша е Росица Симеонова. Тя разбира, че съществува Персонализираната информационна система и решава да провери каква информация се съдържа за нея. По думите ѝ веднага е подала сигнал към НЗОК, която започва разследване по случая.

Симеонова призова хората да си проверяват по-често пациентското досие и да сигнализират, ако са станали жертва на измама. Това може да направи всеки, който има ПИК от НАП на сайта на НЗОК.

При всяко установено несъответствие между информацията в досието на пациентите и реално получената от тях медицинска помощ, същите могат да сигнализират Здравната каса и прокуратурата.

В позиция до Дарик оттам обясниха, че за тази година са издадени заповеди за санкции за частично прекратяване на договорите с три лечебни заведения.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм