Сцена от филма „Барби“ за милиарди: на финала Марго Роби заменя лъскавите розови обувки  на високи токчета с практичните чехли.

Чехли, чехли, но „Birkenstock“.

„Марка, която голяма част от днешните германци, свързват с детските си спомени, когато са били принудени да носят едни не особено красиви сандали. Това е традиция там, но се оказва че в момента, "Биркенщок" са повече от популярни. Те са хит сред младите хора, който прави своят дебют на борсата преди по-малко от месец“. Тази тема представи проф. д-р Милен Балтов с авторската си рубрика по Дарик Югоизток „Икономистът говори“.

По думите му, за последните три години доста от компаниите, свързани с производство на  стоки за масово потребление, отчитат сериозни спадове. При „Биркенщок“ обаче се случва точно обратното. За последните три години продажбите им нарастват двойно и достигат 1,4 млрд. евро.

„Биркенщок в момента е на стелажа. Буквално. Компанията направи борсовата си премиера на Нюйоркската фондова борса. Само в рамките на три дни са продали акции за 1,5 млрд. долара. Обяснението за този феномен, е свързано с по-малко забавния период от началото на пандемията и различния вкус на поколението Z и Х, защото близо 90% от потребителите на марката са родени след 1990 година. Интересно, как нещо, което не изглежда нито луксозно, нито атрактивно, може да бъде продавано като такова. Причината – „Биркенщок“ влиза в голямата френска корпорация на Бернар Арно за луксозни марки и един от моделите на немската фирма за практични обувки се свързва с „Диор“ и се продава за 1 100 долара“, разказва още водещият икономист.

За това, как от немското село, класическите гумени чехли застават до дизайнерския лукс, чуйте повече в звуковия файл от проф. д-р Милен Балтов: