Има сериозна опасност някои от важните проекти на Пловдив да забуксуват, заради завишените цени на материалите, обяви в интервю за Дарик радио зам.-кметът по строителство Пламен Райчев. Голяма част от строителните фирми, изпълняващи поръчките на града, от няколко месеца сезират местната управа, че няма да могат да изпълнят договорите си, заради поскъпването на суровините.

Община Пловдив е предвидила допълнителни средства, но докато не се промени Законът за обществените поръчки, за да се анексират договорите и да се компенсират фирмите, проблемът няма да се реши, уточни още той.

Местната управа все още не се е разплатила и с фирмата-изпълнител на дългочакания от жителите на „Южен“ основен ремонт и разширяване на паважната ул. „Даме Груев“.

Договорът за инженеринг – проектиране и реконструкция - беше подписан  в средата на 2021 г. С него избраната фирма „Парсек груп“ ЕООД пое ангажимент да изпълни обекта  срещу 7,4 млн. лв. с ДДС в срок  от 297 дни, тоест за 10 месеца. Разширението на пътната връзка между бул. „Македония“ и надлез „Родопи“  се изпълнява на три етапа – от бул. „Македония“ до ул. „Охрид“, от ул. „Охрид“ до ул. „Тодор Александров“, от ул. „Тодор Александров“ до надлез „Родопи“ и бул. „Кукленско шосе“. 

Намеренията на администрацията са след гласуването на бюджета на Пловдив, което се очаква да стане в края на месец април, да се стартира обществената поръчка за цялостната реконструкция на друга важна пътна артерия - Рогошко шосе, заради чието плачевно състояние имаше вече няколко граждански протеста.

Изграждането на пробива под Гарата и под Водната палата ще започне почти по едно и също време - през лятото. Това неминуемо ще доведе до блокиране на два големи булеварда в Пловдив с изключително натоварено движение по тях, обяви пред Дарик радио ресорният зам.-кмет Пламен Райчев. Отново по същото време се очаква да стартира и кръстовището на Дунав-Брезовско шосе.

Райчев се извини на пловдивчани за неудобствата, които ще им бъдат причинени от затапването на града и подчерта обаче, че именно реализацията на тези обекти ще разтовари чувствително движението в Пловдив .

В района на бул. „Александър Стамболийски“ обаче в близките 3-4 години трафикът ще остане все така кошмарен, заради закъснялото в предишните години отчуждаване на близо 45 имота, влизащи в сервитута на второто платно на пътя. Едва тази година те са вкарани в Годишната програма за управление, а последващите административни процедури ще са продължителни. 

Очакванията на местната управа са поне пробивът „Модър-Царевец“ да е готов до края на годината, но при условие, че ВиК най-късно до август постави водопроводните и канализационните тръби в обхвата на проекта.

По отношение на Водния проект, до момента три от общо петте подобоекта са довършени. В началото на  2023 ще е факт и Пречиствателната станция в „Северен“. Срокът за целия проект е края на следващата година. Риск от забавяне заради поскъпването на строителните материали има само при изграждането на канализационния колектор по Дунав-Брезовско шосе.

А старта на реализацията на новия басейн най-вероятно ще остане за следващия кметски мандат.

„Искрено се надявам, че липсата на пазара на строителни материали като желязо например няма да повлияе на довършването на стадионите на „Ботев“ и „Локомотив“ в Пловдив и през 2023 година на Колежа вече ще се играят мачове, а „Лаута“ ще е с три цялостни трибуни“, заяви още пред Дарик радио Пламен Райчев. Той припомни, че сроковете за довършването на двата стадиона са до края на 2022 – за първия етап на „Ботев“ и края на 2023 – за „Локомотив“

В момента една от трибуните на „Лаута“ е в много напреднала фаза, почти е готова, започва изграждането и на втората.

Освен осигурените до момента средства за двата стадиона,  по още 12 милиона лева са предвидени за довършването на съоръженията. Парите са част от новия 50-милионен заем, който община Пловдив ще тегли и в момента текат процедурите по избор на банкова институция.

Със средствата на Колежа ще бъде изградена металната козирка, а на „Лаута“ – главната трибуна.

Цялото интервю чуйте в звуковия файл.