НАП стартира две информационни кампании: „Заплата в плик“ и „Данъчно-осигурителни рискове“, за да насърчи гражданите и бизнеса да спазват доброволно своите задължения, съобщават от агенцията. Целта е да се запознаят работниците и служителите с рисковете, ако се съгласяват да се осигуряват на по-нисък от реалния си доход, като вземат част от възнаграждението си в плик.

За по-добра фискална дисциплина: 2 000 обекта по морето под активно наблюдение от НАП

В последните години приходната агенция отчита трайно повишаване на доброволното спазване на данъчно-осигурителното законодателство в резултат от съчетаването на контролни мерки и комуникационни действия. Наблюдава се намаляване броя на рисовите лица и на потенциалната щета за фиска, като приходите от данъци и осигуровки за първите 6 месеца на 2022 г. са достигнали близо 15 млрд. лв. – с над 1,6 млрд. лв. повече в сравнение с миналата година.

Кампаниите ще продължат 3 месеца, като потребителите ще могат да се запознаят с важни въпроси, свързани с данъците и осигуряването, както и техните специфики в сектори, в които има по-голям риск от непълно деклариране на доходи или невнасяне на осигуровки. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм