Над 2000 тона е количеството събран текстил от Kaufland от началото на 2016-а година в партньорство с „Текслайф“– едно от водещите предприятия за разделно събиране на текстил в България. Ритейлърът добави още 3 хипермаркета, на територията на които могат да се дарят стари дрехи, аксесоари и текстил. Магазините в гр. Габрово, както и в кв. Горубляне и кв. Младост 4 в София, се присъединяват към инициативата, която се провежда съвместно с БЧК и „Текслайф“. По този начин броят на магазините, на територията на които контейнерите за разделно събиране на текстил могат да бъдат намерени, става 27, а броят на контейнерите – 54.
„Kaufland България е най-големият ни партньор и се включиха в нашата екологична инициатива още през 2016-а. Обектите на ритейлъра, в които хората могат да дарят текстилни отпадъци, са се увеличили с повече от три пъти. Чрез разделното събиране се намалява значително необходимостта от производството на нов текстил, по този начин се съхраняват значими природни ресурси и се предотвратява замърсяване на въздуха, водите и почвите“, споделя Антон Гичев, Управител на „Текслайф“ ООД.
„Разделното събиране на текстил води до значими екологични, социални и хуманитарни ползи и е в унисон с политиката на Kaufland да спестява природни ресурси и да оползотворява рационално отпадъците, превръщайки ги в суровина. Благодарение на контейнерите за разделно събиране, през последните 7 години двете компании заедно сме спестили производството на над 1500 тона нов текстил и над 30 млрд. литра питейна вода, нужни за производството му. Разполагайки контейнери на територията на нашите хипермаркети, даваме възможност на потребителите заедно с нас да спестяват хиляди литри питейна вода и електроенергия“, допълни Кремена Георгиева, ръководител „Корпоративни комуникация и CSR” в Kaufland България.
Инициативата за разполагане на контейнери за разделно събиране на отпадъци на територията на големите магазини у нас се провежда съвместно с Българския червен кръст (БЧК). Текстилът от контейнерите се извозва със специални товарни превозни средства до складови бази, където се пакетира и окачествява, след което се сортира в зависимост дали е годен за употреба, дали има нужда от поправка или е подходящ за рециклиране. Част от дарените дрехи се разпределят към Фонда за бедствия, аварии и кризи на БЧК и се използват за поддържането на допълнителен резерв в помощ на пострадали и нуждаещи се хора. Друга част от годния текстил осигурява достъп до облекла на хиляди в държави от Третия свят. Отделно от това, всеки килограм текстил от контейнерите в магазините на Kaufland, „Текслайф“ генерира и парично дарение на стойност между 50 000 лв. и 100 000 лв. годишно за кризисния фонд на БЧК.
За Kaufland България:
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 600 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
За Български Червен кръст: Българският Червен кръст е благотворителна организация, част от Международното червенокръстко движение. Чрез своята мрежа от доброволци в цялата страна БЧК подкрепя уязвимите хора в бедствени и кризисни ситуации.
За „Текслайф“ ООД: „Текслайф“ ООД е водеща в сферата си иновативна компания, основоположник на раделното събиране на текстил в България. От 2016 г. компанията изгражда системи за разделно събиране и дарение на текстил в над 25 населени места в страната.
Още по темата
- Kaufland разширява кампанията си за намаляване на хранителните отпадъци с нов вид кутии с продукти на намалена цена
- От Общината предлагат на пловдивчани безплатно събиране по домовете на стари електронни уреди
- Здравни събития с вход свободен, безплатни прегледи и изследвания осигурява нова кампания за превенция
- Kaufland върна Централни хали на картата на туристическите маршрути