
Абонатите да се уведомяват навременно при възникване на технически проблеми с мрежата на мобилните оператори. За това са се разбрали на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и съобщава навременно и представители на телекомите, съобщиха от ведомството.
Днес председателят на Комисията за регулиране на съобщенията Иван Димитров проведе работна среща с трите мобилни предприятия. Причината - сривът на мрежите на „Виваком България“ ЕАД и „А1“ от последните дни, който остави за часове абонатите им без телефонна връзка и интернет.
На работната среща е бил обсъден вариант за актуализиране на нормативната уредба, преглед и актуализиране на общите правила на мобилните оператори с цел своевременно уведомяване на потребителите при възникване на инциденти и компенсиране на засегнатите клиенти, съобщи КРС.
По повод инцидентите от последните дни, комисията е изискала от двете мобилни предприятия вътрешни проверки, които трябва да завършат в седемдневен срок.
Снимка: Архив
Междувременно стана ясно, че А1 започва да приема заявления за компенсации на нейните клиенти заради техническия проблем. Компанията ще предостави неограничени възможности за комуникация - минути, мегабайти и скорост, на всички свои клиенти, независимо дали да били засегнати от техническия проблем с провеждането на входящи и изходящи обаждания в периода на срива.
Пред държавното радио днес шефа на КРС Иван Димитров обясни, че причината за сривовете в двата телекома са различни и вероятно ще бъдат санкционирани:
"Двата инцидента с мобилните оператори през последните дни са неприятни – не само за потребителите. Това са инциденти, определени като значителни с въздействието си. Събитията са с различен корен. При единия телеком е била предвидена рутинна промяна в софтуерните решения, а при другия – авария в единия от модулите, които управляват трафика на две от работещите мрежи – 2G и 3G".