В петък Twitter Inc съкрати половината от персонала си, но заяви, че съкращенията са по-малки в екипа, отговарящ за предотвратяване на разпространението на дезинформация. Обяснението за съкращенията беше, че рекламодателите са намалили разходите си поради опасения относно модерирането на съдържанието.

В туитове на служители на компанията се твърди, че сред съкратените са екипите, отговарящи за комуникациите, курирането на съдържание, човешките права и етиката на машинното обучение, както и някои продуктови и инженерни екипи.

Мъск ще иска такса от потребителите на Туитър, за да запазят значките си

Този ход завършва една седмица на хаос и несигурност относно бъдещето на социалната медия след придобиването й от Илон Мъск - най-богатият човек в света.

В петък той написа в Туитър, че услугата изпитва "огромен спад в приходите" от оттеглянето на рекламодателите.

Мъск обвини за загубите коалицията от групи за граждански права в платформата, която настояваше водещите рекламодатели на Twitter да предприемат действия, ако той не защити модерирането на съдържанието - опасения, засилени преди потенциалните решаващи избори за Конгрес идващия вторник.

“Всезнайко” с “изобилно его”, продавал шоколадови яйца: Кой е Илон Мъск

След уволненията групите активисти заявиха, че засилват натиска си и ще изискват от марките да изтеглят рекламите си в Twitter в световен мащаб.

"За съжаление няма избор, когато компанията губи над 4 млн. долара на ден", написа Мъск в Туитър за съкращенията, като добави, че на всички засегнати са предложени тримесечни обезщетения.

Компанията запази мълчание относно мащаба на съкращенията до късно през деня, когато ръководителят на отдела за безопасност и интегритет Джоел Рот потвърди в Туитър вътрешните планове, достигнали и до някои авторитетни медии като агенция Ройтерс по-рано през седмицата, според които съкращенията ще засегнат около 3700 души, или 50% от персонала.

„Птицата ще лети според нашите правила“: Брюксел с предупреждения към Мъск

Сред съкратените са 784 служители от централата на компанията в Сан Франциско и 199 в Сан Хосе и Лос Анджелис, според подадените документи до калифорнийския орган по заетостта.

Рот заяви, че съкращенията са засегнали около 15% от екипа му, който отговаря за предотвратяване на разпространението на дезинформация и друго вредно съдържание, и че "основните възможности за модериране" на компанията остават непокътнати.

Миналата седмица Мъск подкрепи изпълнителният директор по безопасността, позовавайки се на неговия "висок интегритет", въпреки че преди години Рот беше понижен заради критични туитове към бившия президент Доналд Тръмп.

Тръмп: Twitter вече е в разумни ръце

Мъск обеща да възстанови свободата на словото, като същевременно предотврати превръщането на Twitter в "лунен пейзаж".

Големите рекламодатели от месеци изразяват опасения относно придобиването на компанията от Мъск.

Марки, сред които General Motors Co (GM.N) и General Mills Inc (GIS.N), заявиха, че спират да рекламират в Twitter, очаквайки информация за новата посока на развитие на платформата.

Мъск уволни висшите ръководители на Туитър

Мъск съобщи в Туитър, че екипът му не е направил промени в модерирането на съдържанието и е направил "всичко възможно", за да успокои групите активисти. Вчера, по време на инвеститорска конференция в Ню Йорк, Мъск нарече натиска на активистите "атака срещу Първата поправка".

Неотдавна пък стана ясно, че Мъск може скоро да пусне нов метод за генериране на приходи в социалната платформа, като накара потребителите да плащат за своите значки за потвърждение.

Източници, запознати с въпроса, споделиха пред “Platformer” - бюлетин, създаден от Кейси Нютън, бивш редактор на “The Verge” - че ръководителите на Туитър са прекарали уикенда в обсъждане на възможна промяна в социалната платформа, където потребителите ще трябва да плащат, за да се абонират за “Туитър Блу” или рискуват да загубят своите значки.

Илон Мъск обяви придобиването на Twitter

“Туитър Блу”, месечен абонамент за $4,99, започна миналата година като премиум предложение на платформата. Потребителите имат достъп до нови функции като персонализирани икони на приложението, възможност за отмяна или отбелязване на туитове и “режим на четене” за по-лесно преглеждане на дълги нишки от публикации. Абонаментът за верифициране на профила може да струва до $19,99 на месец, съобщи “The Verge”.

Понастоящем достъпен само в САЩ, Канада, Австралия и Нова Зеландия, стартирането на “Туитър Блу” имаше трудности с привлекателността на нишата и ограничените функции, но свързването на верифицирането на профилите с абонаментната такса може да увеличи популярността му. Ако Туитър реши да изисква плащане за значките, социалната мрежа ще се превърне в първото подобно голямо американско приложение, след като повечето платформи предлагат функцията безплатно.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм