Консултациите с психолог се възприемат като крайна мярка, когато даден проблем вече е много наболял, а не като ресурс, който води до развитие на потенциала. Мнението изрази пред Дарик радио психологът Лилия Мирчева.

Според нея работата със специалист може да е много полезна за учениците при добро взаимодействие с родителите и учителите, проблемът е, че училищните психолози не са достатъчно. 

„Анализирай това“ с Александра Петрова - опасността от алогични умозаключения

Доброто взаимодействие между специалистите, родителите и учителите води към развитие на потенциала на децата, а не само до справяне с последствията от пандемията, смята още тя. По думите й обществото трябва да е по-отворено към психолозите и да ги вижда като ресурс, а не като крайна мярка.

Сигурни начини да се избавим от стреса

Лилия Мирчева взе участие във форум, посветен на ресоциализацията на децата след пандемията, на който учители, директори, педагогически съветници и психолози обмениха идеи и опит в тази посока. Организатор на събитието беше фондацията "Международна награда на херцога на Единбург", чиято основна дейност е насочена към личностното развитие на учениците.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм