Консултациите с психолог се възприемат като крайна мярка, когато даден проблем вече е много наболял, а не като ресурс, който води до развитие на потенциала. Мнението изрази пред Дарик радио психологът Лилия Мирчева.
Според нея работата със специалист може да е много полезна за учениците при добро взаимодействие с родителите и учителите, проблемът е, че училищните психолози не са достатъчно.
„Анализирай това“ с Александра Петрова - опасността от алогични умозаключения
Доброто взаимодействие между специалистите, родителите и учителите води към развитие на потенциала на децата, а не само до справяне с последствията от пандемията, смята още тя. По думите й обществото трябва да е по-отворено към психолозите и да ги вижда като ресурс, а не като крайна мярка.
Сигурни начини да се избавим от стреса
Лилия Мирчева взе участие във форум, посветен на ресоциализацията на децата след пандемията, на който учители, директори, педагогически съветници и психолози обмениха идеи и опит в тази посока. Организатор на събитието беше фондацията "Международна награда на херцога на Единбург", чиято основна дейност е насочена към личностното развитие на учениците.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм
Още по темата
- „Как да избираме книги за децата в дигиталната ера и как книгите влияят на детското развитие”- среща в библиотеката с детски психолог
- “Анализирай това”: За чувството на притежание във връзките
- Регионална библиотека Враца отваря пета работилница за емоции за родители в събота с детския психолог Надежда Евгениева
- Психологът д-р Аврамов: До един човек да достигне посланието ни, това е успех