Корпоративната социална отговорност (КСО) не е мит, а реалност в България. Около това твърдение се обединиха Марина Стефанова, експерт КСО, и Любомир Ноков, собственик на harmonica.bg, в ефира на предаването “Кой говори”.

Корпоративната социална отговорност, или както Стефанова я нарича, корпоративна отговорност, е свързана с отношенията между организацията и обществото и какво дадена фирма прави в полза на хората и света.

Компанията на Ноков е получила “B Corp” сертификат. Той отразява стандартите, които дадена организация поддържа. “Самият сертификат е един одит, който на нас ни отне може би две години с много въпроси по няколко направления”, коментира Ноков.

Тези направления са участие в общността, вътрешнофирмена култура, образование и развитие на лидерски умения, корпоративно управление и бизнес етика и екосъобразен бизнес.

Стефанова коментира какво е положителното при “B Corp”: “Онова, което “B Corp” дава като бизнес модел за мен лично е с тази ценност, толкова валидно, важно за света, за да може да покаже, че докато правиш добро, правиш пари и докато правиш пари, правиш добро, дали в областта на околната среда, дали в областта на човешките ресурси, дали в областта в общуването с местни общности”, сподели тя.

Според нея най-важното е да има промяна на мисленето, когато говорим за корпоративна отговорност. “Има един единствен ключ, който отключва корпоративно отговорно поведение и това е темата за дългосрочното мислене”, коментира Стефанова.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм