Дженифър Хайман, съосновател и главен изпълнителен директор на Rent the Runway, стига до идеята за своята компания за отдаване на дрехи под наем в дрешник, пише Darik Buisness Review.

Годината е 2008 г., а Хайман, която тогава изучава МВА в Харвардския университет, е във ваканция за Деня на благодарността.

Сестра ѝ й разказва, че е натрупала задължения по кредитнита си карта, след като си купила рокля за 2 000 долара от универсалния магазин за луксозни стоки Bergdorf Goodman.

Тя си купува новата дреха по една единствена причина – тя вече е снимана, облечена във всички останали свои дрехи, което ги прави остарели за нови събития, спомня си Хайман.

“Когато влезете в магазин и си купите нещо, което ще носите веднъж, два или три пъти и след това ще изпратите в дъното на гардероба си, е по-добре да го наемете", казва Хайман по време на събитие в Станфордския университет.

“Вече сме готови да наемаме дрехи от т. нар. бърза мода. Това ми даде увереност, че пазарът вече съществува,” казва тя.

Година по-късно Хайман и нейната състудентка Дженифър Флайс основават Rent the Runway. Компанията печели признание в следващите години и помага за развитието на днешната индустрия за дрехи под наем. Днес пазарната ѝ капитализация е приблизително 120 млн. долара.

Няколко дни след като компанията става публична през октомври 2021 г., от Forbes оценяват 5.1-процентния дял на Хайман на 38 млн. долара.

Цената на акциите на Rent the Runway е паднала значително оттогава, като в момента е под 2 долара за брой, в сравнение с 21 долара при първичното публично предлагане (IPO).

Въпреки това, през юни компанията обяви, че има рекордните 145 200 активни абонати. Тя изпреварва някои по-млади конкуренти по отношение на приходите - 296.4 млн. долара от февруари 2022 г. до януари 2023 г. и вече е близо до това да излезе на печалба.

За сравнение, притежаваната от URBN Nuuly има малко под 130 млн. долара приходи за същия период.

Нищо от тези неща нямаше да е възможно, ако Хайман не се беше научила да убеждава хората, че в идеите ѝ има стойност. Това зависело от една ключова стратегия – нейния дипломатичен подход към сътрудничеството.

Хайман си спомня история от първите дни на Rent the Runway, когато тя и Флайс се свързват с дизайнерката Даян фон Фюрстенберг. Те успяват да си насрочат среща с нея, но фон Фюрстенберг не харесва идеята им, казва Хайман.

Вместо да заемат отбранителна позиция, двете съоснователки решават да изслушат фон Фюрстенберг. Най-голямата критика на дизайнерката на тяхната идея е, че модната индустрия вече изпитва затруднение с рекламирането на дрехи на млади хора, а дрехите под наем биха канибализирали потребителската ѝ база, спомня си Хайман.

След като фон Фюрстенберг излага своите мотиви, Хайман и Флайс предлагат своя контрапункт - Rent the Runway би могла, всъщност, да помогне на модните марки, като привлича клиенти, които иначе не биха могли да си позволят техните дрехи.

Това у един ефективен аргумент, а фон Фюрстенберг е поразена от откритостта и способността на Хайман и Флайс да водят диалог, казва Хайман.

Така фон Фюрстенберг, в крайна сметка, започва да си партнира с компанията и представя двете млади жени на други модни марки и на различни издатели.

“Когато направите някой друг експерт, това изгражда отношения на момента,” казва Хайман. “В началото отчаяно имахме нужда да градим доверие, така че другите да ни се доверяват да използваме техните стокови запаси и да не канибализираме компаниите им.”

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следвайте ни в LinkedInФейсбук, TikTok и Инстаграм