Макар глобалната икономика да е в нестабилна позиция, служителите все по-често напускат работните си места, пише "Betterup".
Ясно е, че служителите все напускат заради по-добри възможности, дори на фона на икономическа несигурност и промяна. И има данни, които предполагат, че напускането е заразно, което затруднява кампаниите да спрат да губят служители.
Някои компании губят служители без перспектива за запълване на празните места. Това означава, че е по-важно от всякога фирмите да задържат служителите си.
И така, какво кара служителите да искат да напуснат работата си? Като работодатели, какво можете да направите, за да задържите и развиете своя най-добър талант? На фона на икономическата несигурност и постоянните промени, защо служителите все още напускат работните си места?
Какво представлява кредитната карта?
В тази публикация ще говорим за основните причини, поради които служителите напускат работа. Също така ще разгледаме по-подробно причините, поради които хората напускат работа по демографски признак – и какво означава това за вашата организация.
1. Лошо заплащане
Според данните на Pew Research Center основната причина служителите да напуснат работата си е лошото заплащане.
Компенсациите и ползите са изключително важни за служителите.
Какви ще са тенденциите в дигиталния маркетинг през 2023 година?
2. Липса на възможности за кариерно развитие
На второ място, друга основна причина, поради която служителите напускат, се дължи на напредък в кариерата. Или липсата му.
Служителите искат да учат, да растат и да се развиват. Те искат да могат да видят бъдеще във вашата компания.
Над 6 млн. лв. за реклама чрез инфлуенсъри през 2021 г., очакват се още по-големи инвестиции
3. Чувство за неуважение на работното място
Това е интересна тема и е сред основните причини служителите да напускат работата си. Един ключов фактор за чувството на уважение на работното място е принадлежността. Например, микроагресията и дискриминацията са компоненти на липсата на уважение.
Знаем, че ако служителите не се чувстват на мястото си, е твърде вероятно да напуснат.
Инфлуенсърите имат проблем – не могат да си наемат жилища
4. Проблеми с грижата за децата
Пандемията предизвика криза при грижите за децата. За една нощ работещите родители се превърнаха в учители, бавачки, съветници, медицински сестри и служители – всичко в едно.
Ковид постави нов акцент върху индустрията за грижи за деца. 16% от родителите в САЩ казват, че проблемите им с грижите за децата се отразяват негативно на качеството им на работа .
Много от работещите родители напускат работа и търсят друга, която по-лесно ще могат да съчетават с гледането на децата си.
5.1 на сто безработица отчитат в Хасковско
5. Недостатъчна гъвкавост
Връщането в офиса е гореща тема за обсъждане от известно време. Някои работодатели са предпочели работа изцяло от вкъщи, но тези служители, които са се завърнали в офисите след пандемията, се оплакват от липса на гъвкаво работно време. Изглежда, че работата от вкъщи им е харесала, макар и тогава да са работили на смени.
Осигуряват работа за младежи в 21 тунджански села
6. Лош баланс между работа и личен живот
Пандемията смеси работата и живота в една голяма каша. Хората работеха до късно от дивана, леглото или кухненската маса.
Работата от вкъщи се оказа нож с две остриета и подобно на гъвкавостта, служителите искат да намерят хармония между професионалния и личния си живот.
7. Бърнаут
Според скорошно проучване на BetterUp, удовлетворението от работата е основният двигател на цялостното удовлетворение от живота. Ако обаче удовлетворението е с цената на много изтощителна работа, често служителите решават да си дадат почивка или да сменят работата с по-лека такава.
Областна администрация представя Проект „Нова възможност за младежка заетост"
8. Лош шеф
Мениджърите имат невероятно влияние върху опита на служителите. Всички сме чували фразата „служителите напускат шефа, а не компанията“. Е, има известна истина. Всъщност 57% от служителите напускат работата си заради шефа си.
Наблюдава се и фактът, че ако шефът работи наравно със сложителите си, екипът му е много по-мотивиран за работа. Ако се скатава и едниствено нарежда, възлага задачи и критикува, това често дразни служителите и също е един от поводите за напускане на работа.
Лек ръст на безработицата във Варна
9. Намиране на нова цел
Липсата на цел в работата може да бъде друга причина служителите да си намерят нова такава. Особено по време на пандемията служителите преразгледаха и оцениха своите приоритети.
Изследванията на Gartner показват промяна в перспективата за целта на работата. В проучване сред повече от 3500 служители, 65% от анкетираните казали, че пандемията ги е накарала да преосмислят мястото, което работата трябва да има в живота им. Освен това 56% от служителите съобщават, че искат да допринесат повече за обществото.
Според проучване на Галъп, работодателите виждат 10% подобрение във връзката на служителите с мисията или целта на тяхната организация.
Работодатели във Великобритания с призив за по-свободни правила за миграция
10. Въпроси на фирмената култура
И накрая, корпоративната култура. Културата играе огромна роля в опита на служителите. И ако токсичната фирмена култура повлияе на опита на служителя, вероятно това може да е основната причина за напускането му.
Добрата фирмена култура допринася за множество ползи на работното място. Когато служителите се чувстват свързани с културата на работното си място, ангажираността на служителите се увеличава.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм