Макар и по света инфлуенсърството да е разпространено вече близо десетилетие, у нас то навлиза преди около 3 години.

„След пандемията рязко се увеличи броят на хората, които активно използват социалните си мрежи през по-голямата част от деня“, отбеляза в предаването Дарик кафе управителят на агенция за инфлуенс маркетинг Марин Агандеров.

Жаклин Вагенщайн и София Коен: Не сме си взели поуките от 20 век

Над 6 млн. лв. за реклама чрез инфлуенсъри през 2021 г., очакват се още по-големи инвестиции

Марин Агандеров

Той добави, че голяма част от младите потребители вече са прехвърлили вниманието си към TikTok. Агандеров обясни, че facebook остава на по-заден план, а instagram се оформя като социалната мрежа на хората на възраст около 25 г.

51 проекта за над 28 млн. лв. са подадени в област Плевен 

Марин Агандеров се занимава с инфлуенс маркетинг от около 6 години. В началото усилията му падат върху това да представи тази възможност пред пазара. Днес инфлуенсърите вече са дотолкова навлезли в социалните мрежи, че дори се делят на нано, микро, средни и големи профили. Във всяка страна броят последователи би те поставил в различна категория, у нас – нано – около 5000 последователи, микро – около 10 000, средни – между 10 000 и 50 000, а при по-големите последователите са около над 100 000. В България по-голямата част от  инфлуенсърите създават комедийно съдържание.

„За страничния наблюдател е много трудно да отсее профилите с фалшиви последователи. Един от сигналите, по които можете да се ориентирате дали абонатите са истински или не, е степента на ангажираността им. Би изглеждало много странно инфлуенсър с 500 000 последователи да получава около 1000-2000 харесвания“, обясни Марин Агандеров.

Инфлуенсърите имат проблем – не могат да си наемат жилища

Той е категоричен, че инфлуенсърите са новите лидери на мнение: „Те задават тенденции от гледна точка на това какво е модерно, какво хората биха искали да си купят“, казва Агандеров и добавя, че по обществените въпроси ако не позиция, инфлуенсърите могат със сигурност да провокират дискусия.

През 2021г. над 6 милиона лева са инвестирани в реклама чрез инфлуенсъри, за сравнение предходната година средствата са били около 2,5 милиона. Това е ръст от около 147%, а очакването на Марин Агандеров е тенденцията да се запази:

„Това се наложи като новия канал и новото място, където брандовете могат да изхарчат парите за реклама“, обобщи той.

Целия разговор чуйте в прикачения звуков файл.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм