Макар и по света инфлуенсърството да е разпространено вече близо десетилетие, у нас то навлиза преди около 3 години.

„След пандемията рязко се увеличи броят на хората, които активно използват социалните си мрежи през по-голямата част от деня“, отбеляза в предаването Дарик кафе управителят на агенция за инфлуенс маркетинг Марин Агандеров.

Жаклин Вагенщайн и София Коен: Не сме си взели поуките от 20 век

Марин Агандеров

Той добави, че голяма част от младите потребители вече са прехвърлили вниманието си към TikTok. Агандеров обясни, че facebook остава на по-заден план, а instagram се оформя като социалната мрежа на хората на възраст около 25 г.

51 проекта за над 28 млн. лв. са подадени в област Плевен 

Марин Агандеров се занимава с инфлуенс маркетинг от около 6 години. В началото усилията му падат върху това да представи тази възможност пред пазара. Днес инфлуенсърите вече са дотолкова навлезли в социалните мрежи, че дори се делят на нано, микро, средни и големи профили. Във всяка страна броят последователи би те поставил в различна категория, у нас – нано – около 5000 последователи, микро – около 10 000, средни – между 10 000 и 50 000, а при по-големите последователите са около над 100 000. В България по-голямата част от  инфлуенсърите създават комедийно съдържание.

„За страничния наблюдател е много трудно да отсее профилите с фалшиви последователи. Един от сигналите, по които можете да се ориентирате дали абонатите са истински или не, е степента на ангажираността им. Би изглеждало много странно инфлуенсър с 500 000 последователи да получава около 1000-2000 харесвания“, обясни Марин Агандеров.

Инфлуенсърите имат проблем – не могат да си наемат жилища

Той е категоричен, че инфлуенсърите са новите лидери на мнение: „Те задават тенденции от гледна точка на това какво е модерно, какво хората биха искали да си купят“, казва Агандеров и добавя, че по обществените въпроси ако не позиция, инфлуенсърите могат със сигурност да провокират дискусия.

През 2021г. над 6 милиона лева са инвестирани в реклама чрез инфлуенсъри, за сравнение предходната година средствата са били около 2,5 милиона. Това е ръст от около 147%, а очакването на Марин Агандеров е тенденцията да се запази:

„Това се наложи като новия канал и новото място, където брандовете могат да изхарчат парите за реклама“, обобщи той.

Целия разговор чуйте в прикачения звуков файл.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм