Има ли риск, когато маркетирате компанията си повече като лайфстайл компания, уелнес-компания, модерна компания да не бъдете възприемани като компания с фокус върху науката?

Мисля, че целта е да се балансира между двете неща. Ние имаме необходимост от науката, за да поддържа продукта ни, но в същото време имат необходимост и от лайфстайл аспектите, за да накараме пушачите да спрат да пушат. Това няма да се получи с продукт, който е фокусиран изцяло върху фармацевтичната част, защото голяма част от пушачите няма да признаят, че страдат от дадено заболяване, за да прибягват до лекарства. Те вече имат определен начин на живот, към който са привикнали и ако наистина искаме да ги накараме да се откажат от цигарите, трябва да ги срещнем там, където са в момента. Така че наистина имаме необходимост от този баланс – да разполагаме с научните открития, да ги споделяме, да споделяме научните разработки, но в същото време и да представим продукт, който е достатъчно атрактивен и хората да го използват, за да спрат да пушат. Може да видите в историята на разработките на нашата компания, че и ние сме минали през продукти, които са точно обратното на това - някои от тях бяха неуспешни. Някои от тях се появиха дори преди смартфоните да са толкова широкодостъпни. И макар научните доказателства, които и тогава показваха, че тези продукти са по-добри от традиционните, никой не ги използваше.

Грегоар Вердо: Компаниите трябва да бъдат честни за целите и мисията си

Кой е основният начин да комуникирате тогава един продукт, който в основата си е базиран на научни изследвания все пак?

Ние имаме т.нар. работна група, в която се опитваме да съберем различни хора от различни функции - маркетинг, комуникации, научни въпроси. Защото нашето послание трябва да бъде абсолютно точно и научно издържано. В същото време хората трябва да го разбират, но и в никакъв случай да няма подвеждащо послание.

Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната

В този смисъл - как се борите с научния скептицизъм?

Едва ли има начин да се борите с това. Знаете ли, едно от основните неща, свързани със скептицизма е, че разпространието на дезинформация е различно от разпространението на информация. При информацията правите проучвания, изследвания, публикувате ги в признати научни издания, представяте резултатите на конференции. Дезинформацията по-скоро се разпространява бързо между хората, които си говорят за някакви неща, които са или по-скоро не са разбрали. И дезинформацията се разпространява много бързо. Мисля, че това трябва да стане ясно, независимо дали говорим за намаляване на риска от тютюневите изделия или друга научна тема. Как точно да направим така, че информацията да достига до хората по същите пътеки, по които това прави дезинформацията. Защото така наистина може да бъде преборен скептицизма.

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм