"Със всичките знания и опит, които бях натрупал бях решил, че най-бързо трябва да се прибера в София, да си потърся работа тук, на база нещата, които съм научил. Просто видях, че България тепърва ще се развива и има много голям потенциал за кариерно израстване, за създаване на собствени бизнеси. Прецених, че шансът да просперирам в България и да изграждам семейство в България е много по-голям, да се случи в един позитивен план, отколкото в държава като Германия, където всичко е вече съвсем стабилно, закостеняло, няма чак толкова динамични бизнес отношения и просто не съм се колебал за минута."
Това сподели за кариерния си път Драгия Драгиев, изпълнителен директор на BGC AD (Minimart, convenience stores), в предаването "Портрети на успеха" по Дарик.
"Това, което е характерно за по-големите търговци е, че те наистина инвестират значителни средства, за да могат да направят едно пространство, което наистина е модерно, в което могат стоките да бъдат изложени по максимално добър начин, хората да се чувстват много приятно, да намерят това, което искат, така че базирано е на солидни инвестиции винаги. Базирано е също и на солидно ноу-хау, как това нещо се случва и те го работят десетки години по-големите играчи. Не се случва от днес за утре и най-вероятно това е началото, когато ние, както казваш, може би тогава беше периода, в който още не знаехме какво е пазарска количка в България. Аз си го спомням, защото тогава още учих в Германия"

Основно за днешния потребител, според Драгиев е бързината:
"Става все по-ценно да спестят време и това удобство - да знаеш, че на всеки ъгъл или близо до теб, за най-нужните неща, които са ти в момента необходими, нещо си забравил да купиш, нещо ти липсва... Сега в жегата, например, искаш някаква изстудена напитка, искаш някакъв сандвич на бързо, там вече удобството и бързината са повече на фокус" и добави:
"Ставаме по-технологични, по-организирани, но просто поведението на хората, това, което очакват клиентите, това се изменя във времето, съответно търговецът трябва да бъде адекватен и да предложи и като формат, и като размер на помещението, и като избор на локации, да предложи нещо, което е точно адекватно на това, което се търси от клиента в настоящия момент."
За инвестицията зад Minimart той сподели:
"Първия инвеститор е AP Capital, там са Петър Додоленски и Ангел Ангелов. Те се занимават с търговски центрове, с болници, с FMCG стоки. Вторият инвеститор е Trinity Capital. Те се занимават с ритейл паркове, с аграрна земя, с фармаиндустрия. Третият инвеститор е Росен Хаджиев. Той е също опитен, многократен инвеститор в най-различни бизнеси."
Обекти има вече в над 10 града:
"Скоростта ни е 15 обекта на месец. Т.е. около 3-4 всяка седмица. Но капацитетът на екипа е за 20 обекта на месец.В момента са 219, но мечтата ми е за 1000", сподели Драгиев.
Целия разговор чуйте в прикачения файл
