Какво мислите, трябва ли да се научим да живеем с това разделение в обществото, с поляризацията или да се борим с нея?

Нека да ви отговоря така и мисля, че нещата, които ще кажа, са валидни за повечето хора. Всичко това е резултат от влиянието на мрежата от масмедии, която познаваме от години, в едно фрагментирано пространство, което е доминирано от определен брой социални платформи. Сблъскваме се с трудността да дефинираме онова, което преди се казваше публично място. Мисля, че така е редно да се разглежда случаят с поляризацията. Фактът, че имате различни гледни точки и мнения - това не е нещо ново. Все пак, трябва да отбележим, че броят на демократичните режими в света се увеличи.  Имам предвид - това са места, в които има определено ниво на свободни медии, лидери, които представят различни мнения. Разликата се състои точно в това - начинът, по който изразяваме себе си. Преди всичко беше различно - можехме да гледаме едно и също нещо по т.нар. конвенционална телевизия и всички гледаха точно това нещо по едно и също време. Този период приключи.

Филип Морис България отново е най-добър работодател в страната

Как все пак да се ориентираме в случващото се, за да имаме все пак някакво вътрешно спокойствие и да не се тласкаме в двете крайности?

Според мен все пак има начин как правителството да образова населението на дадена страна. Като това важи особено за младите. Дигиталната грамотност е нещо много важно. Дори да ги учат на базови неща като факта, че каквото туитват и постват, то това ще остане с тях занапред в годините. Особено, ако изразяват силни позиции по някакви въпроси, те трябва да имат това предвид, когато ползват социалните мрежи. Също така, трябва да живеят с представата, че информационното пространство е силно фрагментирано. Както и да са наясно, че начинът, по който работят алгоритмите, могат да попаднат в една непрекъснато идентична информационна спирала. Попадат в един балон, където повечето хора мислят като тях. Светът се нуждате от една обща основа, на която да стъпи. Хората нямат възможност да проведат един открит дебат, където мненията могат свободно да бъдат споделяни.

Казвате какво трябва да прави правителството, а какво е добре бизнесът да прави?

Не мисля, че има съревнование, по-скоро е въпрос на дистрибуция. Разбира се, до известна степен, ще бъде изненада за дигигалните компании да се занимават с грамотността на младите, вместо правителствата. Особено що се касае до нашата специфична тема, свързана с иновациите в една определена научна сфера, правителството е това, което трябва да проучва нашите твърдения, да взема решения дали трябва да бъдат подкрепени или не. Искам да кажа, че има дистрибуция на ролите. Онова, което компаниите могат да направят от своя страна е да бъдат абсолютно честни с това каква е целта им. Не става дума само за нашата компания, а за всичко наоколо, свързано с обществото и икономиката. Компаниите е редно ясно и точно да покажат каква е целта им, каква е мисията им. Конкретно за Филип Морис Интернешънъл това е част от трансформацията ни от бизнес гледна точка. За да достигнем до идеята ни за бездимно бъдеще.

Защо „Фейсбук“ стана „Мета“?

Как се борите с дезинформацията, когато говорите за бездимно бъдеще?

Опитвам се да мисля, че няма нарочно създадена дезинформация, защото това би значело, че има организации, които имплицитно се занимават с разпространяването на невярна информация, с фабрикуването на факти или истории. Ще ми се да вярвам, че това не се случва. Защото какъв е смисълът в това? Рискът, който виждам е, липсата на достоверна информация.

Делът на цигарите без платени данъци за второто тримесечие на 2021 е 1.6%

Какви са предизвикателствата, с които се сблъсквате, касаещи българските власти?

Не мисля, че се сблъскваме с такива, тъй като българските власти са отворени за диалог с нас. Има и позитивна данъчна рамка в момента. Основната тема в момента е забързване на растежа. България може да види съседните централно европейски страни, които много бързо и масирано засилиха трансформацията на пушачите към алтернативни продукти. Тук говорим за намаление в двуцифрени числа само за няколко години. За съжаление, това все още не се е случило в България. Разбира се, друго предизвикателството е, че около 24% от българското население живее под една определена граница на приходите. Също така географското разпределение на пушачите е много високо в по-слабо населените райони на страната. Всичко това, разбира се, дава група от предизвикателства, които не са за подценяване. Но онова, което казваме на българското правителство е, че с добър план, може да видим съществено подобрение на ситуацията.

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм