Строителството на част от пътя Видин-Монтана ще приключи пред крайния срок, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов.

"Напоследък често се чувствам като в паралелна реалност. Особено когато хора, които са забатачили строителството и ремонта на пътища, обвиняват тези, които се опитват да им оправят кашите, в забавяне, бездействие и некадърност. 


Факт е, че за 4 месеца управление няма как да наваксаме 12 години размотаване. Не можем да вкараме в срок всички участъци, строящи се без нужните документи, но и е факт, че действаме възможно най-бързо и някои отсечки ще бъдат завършени даже предсрочно.

Превозвачите искат оставките на трима министри

Най-важното в случая е, че нито един обект няма да бъде пуснат без гаранции, че е качествено изпълнен, маркиран и обезопасен. Няма да бъде платено на нито една фирма, преди работата ѝ да бъде изрично проверена и сертифицирана. Колкото и възмутени партийни видеа да се пуснат в социалните мрежи. Колкото и дирижирани протести да се организират", написа в профила си във Фейсбук министър Караджов.

"Ето и какво е състоянието на отсечките, за които през уикенда чух обвинения, че „са в пълен застой и разруха“:

Трасето Видин-Монтна е с обща дължина 95 км, като за първите 3 участъка с дължина 55 км има разрешения за строеж и на тях е открита строителна площадка.

Предизборно, в края на 2019 г., е направена „първа копка“ с традиционното рязане на лентичка в първия участък до Макреш, веднага след което е издаден Акт 10 за спиране на строителството. Реалната работа в първите 3 участъка е започнала едва през февруари – май 2021 г.

Нинова към Борисов: България никога не е произвеждала танкове

В участъка Видин – Макреш все още предстои издаване на разрешения за строеж за прилежащи инженерни мрежи (ток и вода), което налага временно спиране на основната работа по трасето. Напредъкът на строежа е само 5%, защото строителството изчаква препроектирането и промяната на нивелета в първите 6 км от територията на град Видин. Такъв е законът – в урбанизираните територии само общините се произнасят по въпроси на своите устройствени планове. Ето защо, по искане на община Видин, изчакваме нов проект и нова нивелета на пътя. Срокът за завършване на този участък е 2024 г. и той ще бъде спазен.

Участъкът Макреш – Бела е готов на около 54%. Парадоксалното е, че точно този участък бе посочен като крещящ пример за застой. Всъщност, той е с най-голям напредък в изпълнението и в момента изпреварва значително планираните дейности. Той ще бъде завършен година предсрочно – през ноември 2022г. вместо както е в договора - ноември 2023 г.! И каква ирония на съдбата – да избереш да си направиш селфи точно в този участък и да говориш за застой, вместо да похвалиш АПИ и изпълнителите за успеха.
Участъкът Бела – Ружинци е готов на около 8%, като срокът за завършването му е в края на 2023г. И той ще бъде спазен. Затова не може да се говори за забавяне! 

В следващите 3 участъка – от Ружинци до Монтана – все още няма издадено разрешение за строеж, поради продължителни съдебни дела срещу подробния устройствен план за пътя и последващите отчуждителни процедури.

Очакваме разрешенията за строеж да бъдат издадени в края на 2022 г. или началото на 2023 г. Всичко това е отдавна известно и няма никаква изненада.

Строителството в тези 3 участъка от общо 40 км ще може да започне с откриване на строителните площадки в началото на 2023 г.

Сроковете за строителство съгласно сключените договори са до втората половина на 2025 г. Така че е абсолютна лъжа, че „ако управляваше ГЕРБ, трасето Видин-Монтана-Враца щеше да се строи с максимални темпове и шофьорите вече да карат по магистрала“, категоричен е министър Караджов.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм