Държавната агенция за закрила на детето запозна ученици от Хасково и Димитровград с чат приложението към Националната телефонна линия за деца 116111. 


Всеки вторник и четвъртък от 14 до 16 часа експерти от агенцията са на разположение, за да отговорят на въпросите, както на децата, така и на възрастните, които полагат грижи за тях. Чатът е достъпен през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg. Както и при обаждане на НТЛД, така и при свързване в чат приложението. Разговорът е анонимен и напълно безплатен.


Ученици от осми, девети и десети клас в Хасково и Димитровград се запознаха с дейността на чата. Справянето с агресията, чрез разговор и насочване на енергията в полезни дейности, като спорт и изкуство, дискутираха заместник-председателят на ДАЗД Ивайла Касърова и Георги Иванов, психолог и експерт в ДАЗД, с учениците от природо-математическа гимназия „Акад. Боян Петканчин“ в  Хасково. Възпитаниците и коментираха, че наличието на чат приложение е добра възможност за провеждане на разговор, защото за тях този начин на комуникация е най-използван, познат и удобен.


Колко е важно обществото да бъде свръх чувствително, когато става дума за насилие между и над деца, необходимостта от това всички, особено децата, да бъдат по-емпатични един към друг и никой да не подминава дете в риск, бяха част от темите на разговор с учениците в димитровградската природо-математическа гимназия „Иван Вазов“, където учи и представителят на област Хасково в Съвета на децата към председателя на Държавната агенция за закрила на детето Даяна Славова.


Националната телефонна линия за деца 116111 и чат приложението към нея са начин да получиш съвет и подкрепа от подготвени специалисти, това се отнася както за децата, така и за всички възрастни, които имат въпроси и нужда от консултация по теми, свързани с децата. Изключително важно е децата да споделят със семейството си и със своите учители, за да бъдат разбрани и защитени от всичко, което ги тревожи, но винаги, когато имат притеснения могат да потърсят консултантите на Линията и чата, обясниха представителите на ДАЗД и допълниха, че НТЛД 116111 е и един от най-бързите начини за подаване на сигнал за дете в риск.