Загиналият край Лесново пилот е бил с много сериозен опит, който не предполага такъв тип произшествие. Не е бил обаче достатъчно опитен в акробатичните изпълнения, които са се приложили в днешния фатален тренировъчен полет. Това обясни на извънреден брифинг зам.-министърът на транспорта Николай Найденов.
По думите му, ако пилотът е бил с каска, е имало възможност да не се стигне до този трагичен край. Пилотът практикува от 2011 година, полетът е бил разрешен и дори е бил сниман. Хората, които са снимали, веднага са се отзовали, но пилотът вече е бил починал след сериозна травма на главата, стана ясно още от думите на Найденов.
Самолет падна край местността Побит камък, пилотът е загинал
Найденов обясни, че носенето на каска не е задължително при такива полети, но според него всеки обезопасителен елемент може да доведе до по-голяма сигурност. "Факт е, че тази травма в главата е била от решаващо значение", каза той, цитиран от БТА.
По думите му става дума за нещастен случай. Полицията и Националният борд за разследване на авиопроизшествия работят по разследването на инцидента.
Най-безопасното място в самолета е това, което никой не иска
Заместник-министърът заяви, че има няколко версии за инцидента, но към момента не може да се каже дали причината за него е здравословна или техническа. Записът на полета ще бъде предоставен на разследващите. По думите му пилотът е бил с богат опит, практикува от 2011 г., а полетът е осъществен с технически годен самолет, със съответната регистрация.
Найденов коментира още, че пилотът е извършвал тренировъчен полет и е опитвал акробатически фигури, но "по-скоро не е имал опит в тази част".
На метри от водата: Пътнически самолет едва не се разби в океана, води се разследване
По думите на окръжния прокурор на София Наталия Николова става въпрос за произшествие с въздухоплавателно средство, при което, при нарушение на правила, по непредпазливост, е причинена смъртта на 33-годишен мъж.
Тя обясни, че самолетът е двуместен. “Към момента все още тече оглед на местопроизшествието“, добави Николова и посочи, че предстои да се проверят документите за полета.
По думите ѝ пилотът е получил в 13:24 часа разрешение за излитане, а малко след това самолетът е паднал. На въпрос дали това е станало косо, с предната си част надолу , тя обясни, че въздухоплавателното средство е паднало плоско, като е положено на долната си част.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Четете актуалните новини за предсрочните парламентарни избори, анализи, коментари и всичко от деня на вота: