Към края на септември миналата година недостигът на водачи в столичния градски транспорт е 258 души, което е 20% от общия им брой. Дефицитът продължава да се увеличава. Само през декември м.г. от гараж „Земляне” са напуснали 23-ма шофьори. Данните съобщи общинският съветник в Столичния общински съвет (СОС) Ваня Григорова.
Тя, заедно с Карлос Контрера от ВМРО предложиха ограничаване на нощния транспорт в столицата. Причините, според нея, са недостатъчният брой шофьори и автобуси, което води до много часове извънреден труд, преумора и пътни инциденти.
“Извънредният труд на шофьорите в автотранспорта е средно по 35 часа на месец към деветмесечието на 2024 г. по официални данни, които съм изискала от Столичен автотранспорт и които са приложени към доклада, който е публичен и всеки български гражданин може да влезе на сайта на СОС и да види какво е записано вътре”, коментира Ваня Григорова.
Снимка: Ваня Григорова / БТА
Тя пресметна, че 35 часа на месец означава 420 часа годишно и подчерта, че по Кодекс на труда максималният брой часове извънреден труд е 150.
“Неизползван годишен отпуск, средно по 49 дни на човек. Имаме по 17 дни на човек болничен, имаме катастрофи след преумора”, добави още Григорова.
И посочи, че тезата на “Спаси София”, че настояването за спиране на нощния градски транспорт е лобизъм в интерес на таксиметровите компании, е “тежък цинизъм”.
“Това е неразбиране за трудностите, пред които те изправят шофьорите и неразбиране за това, че и наличието на нощен транспорт е част от причината да имаме тези тълпи от граждани, които чакат по спирките в София”, добави още Григорова.
Снимка: Пътници в градски транспорт / Архив
Както Дарик писа през миналата седмица от ПП-ДБ-Спаси София се обявиха срещу ограничаване на нощния градски транспорт в София. Според тях най-уязвимите групи, които ще пострадат от това, са хората, които работят на ненормирано работно време.
Нощният транспорт не само трябва да остане, но и да бъде разширен до летището, смятат от ПП-ДБ-СС. Те обявиха предложението за грешна и вредна политика и за лобизъм в полза на таксиметровия бранш.
Докладът на Ваня Григорова и Карлос Контрера предвижда линии N1 и N2 да продължат да се движат по настоящите си маршрути само в петък и събота, като броят на колите да е по 2 за всяка от тях, а линии N3 и N4 да бъдат закрити. Докладът е включен в дневния ред на предстоящото заседание на СОС, което ще е този четвъртък, на 16 януари.
Чуйте прикачения звуков файл.