Градският транспорт в София може да спре да работи заради запорирани сметки на “Столичен автотранспорт”. За това алармира столичният кмет Васил Терзиев в четвъртък.

Дружеството има натрупани 20 млн. лв задължения. Според общинския съветник от “Спаси София” Борис Бонев казусът със задлъжнялото дружество далеч не е от вчера, а от декември 2020 г. По думите му, още тогава той е подал сигнал към Агенция за държавна финансова инспекция (АДФИ) за “безобразно скъпия ремонт на общежитието за служителите на градския транспорт в „Дружба“. 

30-кратно по-скъп ремонт

“Оказа се, че материалите са взети на цена 20-30 пъти по-скъпа от стандартното. В момента, в който този казус стана публичен, ръководството на Столичния автотранспорт е решило буквално да замрази този ремонт. През последните четири години нито Столичният общински съвет, нито ръководството на "Столичен автотранспорт" не са си мръднали пръста да санират и предотвратят ситуацията, в която вече, чрез частен съдебен изпълнител, сметките на дружеството са запорирани”, разясни ситуацията Бонев.

Той е категоричен, че е имало начин дружеството да бъде спасено, а условията по ремонта да бъдат предоговорени.

“Това е поредната бомба, заложена от старото ръководство на ГЕРБ, която сега избухна”, коментира общинският съветник.  

Снимка: Борис Бонев (в средата) обясни, че "бомбата" е поставена от ГЕРБ / БТА

Градският транспорт в София може да спре заради дългове

Зам.-кметът - добра фея

От своя страна кметът Васил Терзиев се закани, че няма да спре да говори за положението с общинските дружества в София. 

“Кметът по финанси Иван Василев, като добрата фея, отново трябва да търси решение как това дружество да бъде спасено”, каза градоначалникът.

И добави, че фокусът не бива да изпуска програмата за управлението на общинските дружества, както и организирането на конкурси за постоянни състави на управителните съвети.  

Чакаме с нетърпение и делото за незаконността на избора на новите представители в управителните съвети на общинските дружества да влезе в съда. За всичко сме свикнали да гледаме към администрацията, но е крайно време да започнем да гледаме и към принципала на тези дружества, както и към мнозинството в СОС, което взема решения за тях”, коментира Терзиев. 

Зам.-кметът по финанси Иван Василев заяви, че в момента се решават проблеми, създадени от икономическото мнозинство на БСП, "Има такъв народ" (ИТН) и ГЕРБ. Той увери, че администрацията работи да отпадне запорът на сметките, като се обезпечат най-спешните му задължения чрез осигуряване на временен финансов ресурс.

Снимка: Зам.-кметът Иван Василев (в средата) увери, че се търсят начини задълженията на градския транспорт да бъдат обезпечени / БТА

Градският транспорт в София може да спре заради дългове

“Общинските съветници от групите на ГЕРБ, БСП и ИТН дължат обяснение защо години наред това дружество е оставяно в дългове, които спират работата на ключови за града сектори”, заяви зам.-кметът Василев. 

Ремонти дейности без финансиране

Симеон Ставрев от групата на ПП-ДБ също каза, че причината за случващото се е в старото ръководство и предишния управител на Столичен автотранспорт: 

“Предишното ръководство това, което е направило е, че е решило да направи ремонт на това общежитие, без да има финансиране. Подписало е договор, с който да бъде задължено да бъде построено това общежитие или по-скоро ремонтирано, без да има осигурено финансиране”.

дарик

Според Ставрев предишният управител на дружеството е подписал протоколи, че фирмата е направила ремонт за 1,2 млн. лв., което не е така и сега дружеството е длъжно да плати 1,2 млн. лв. за нещо, което не струва толкова и не е направено. 

В призива за даване на отговори се включи Ваня Григорова от групата на БСП, която лаконично обясни, че не може да се търси вина в новото управление и БСП.

Чуйте повече в прикачения звуков файл.