В петък Великобритания съобщи, че е приела промените, предложени от американския технологичен гигант Google, за да се справи с опасенията, свързани с конкуренцията и неприкосновеността на личния живот на клиентите, свързани с онлайн рекламата.

Онлайн системата с изскачащи прозорци за предоставяне на данни е незаконна, заявиха от ЕС

"Ангажиментите, които получихме от Google, ще насърчат конкуренцията, ще помогнат за защита на възможността на онлайн издателите да набират пари чрез реклама и ще защитят неприкосновеността на личния живот на потребителите", се казва в изявление на регулаторния орган за конкуренцията и пазарите СМА.

Отделно от това Google заяви, че "ще прилага ангажиментите в световен мащаб", като добави, че "те предоставят пътна карта за това как да се отговори на опасенията, свързани с неприкосновеността на личния живот и конкуренцията в този развиващ се сектор".

Резултатът е следствие от разследване на CMA, започнало преди 13 месеца, относно плановете на Google да забрани поставянето на "бисквитки" на трети страни в своя браузър Chrome - ход, който разгневи някои издатели и рекламодатели.

Критиците твърдят, че проектът, известен като Privacy Sandbox (пясъчник за защита на личните данни), ще засили господстващото положение на Google, тъй като гигантът разполага с купища данни за поведението на потребителите, които ще бъдат отказани на другите.

"CMA осигури правно обвързващи ангажименти от страна на Google, за да отговори на опасенията за конкуренцията във връзка с проекта Privacy Sandbox", се казва в изявлението от петък.

Занапред регулаторът „ще упражнява надзор над Google, за да гарантира, че Privacy Sandbox се развива по начин, който е от полза за потребителите".

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня и на страницата ни във Фейсбук