„Следим за това как медиите спазват изискването да публикуват разходите и сключените договори, които партиите правят с тях“, коментира Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда в „Кой говори?“ по Дарик радио.

Тя обясни, че от Института следят около 40 медии, а засега разходите „не са невиждани“ в сравнение с изминалите кампании за избори.

„Най-много разходи са направили от „Демократична България“, коментира тя и допълни, че коалицията е похарчила около 400 000 лв. за реклама в медиите, следвани от БСП и ГЕРБ-СДС.

Изборите: Обяснени само по Дарик с Константин Вълков

На първо място сред предпочитаните за реклама медии е държавната телевизия, а на второ - „Евроком“. Тя обясни, че втората предпочитана има и „безвъзмездни договори“ към политическите формации.

„И възмездните договори, и безвъзмездните договори не могат да бъдат проследени“, обясни Ива Лазарова.

Тя призова от ЦИК да съставят регистър за договорите по време на предизборните кампании, за да е ясно какво точно получават медиите и какви услуги предлагат.

5033 са кандидатстващите да заемат 240 места в парламента

„Има медии, които заобикалят изискванията на Изборния кодекс“, заяви тя.

Като проблем Лазарова обособи и „платените публикации“, които не са маркирани като такива, а като редакционно съдържание.

Тя добави, че в социалните мрежи често политическите реклами са платени от частни лица и така те не попадат в отчетите пред Сметната палата.

Гледайте целия разговор тук:

Избори 2022

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм