"Има една съществена разлика между "Спаси София" и много други партии, учредени през последните 15 години, ние сме гражданска организация от повече от 10 години". Това коментира в предаването "Кой говори?" председателят на ПП "Спаси София" Борис Бонев.
„Спаси София“ става партия, поставя условие пред ДБ и ПП да не работят с ГЕРБ на национално ниво
Той изброи трите непосредствени цели на партията до изборите:
- Категорична победа на кметските избори;
- Мнозинство в общинския съвет;
- След изборите да се докаже, че в София може да се управлява по поразличен и добър начин.
Добри Йонев, юрист и член на изпълнителния съвет на "Спаси София", от своя страна изброи приоритетите, които според организацията са най-важни за софиянци:
- Инвестиция в кварталите;
- Справяне с мръсния въздух;
- София да е чист и зелен град, както трябва да бъде.
Бивш заместник на Фандъкова поема „Железопътна инфраструктура“
Според Борис Бонев, ако има някой, който трябва да се срамува или да бъде критикуван, това са останалите партии, които не са направили достатъчно добра кампания и не са направили така, че да привлекат повече избиратели.
"Ние всеки един глас сме си го заслужили", заяви Бонев и добави, че всяко едно предложение, което е направил в Общинския съвет е предложение, записано в предизборната програма на "Спаси София".
Председателят на СОС за Борис Бонев: Не може първата ти работа да е кмет на София
"Ние сме последните, които би трябвало да бъдат критикувани за неангажираност или нецеленасочена работа за справяне с проблемите на София", категоричен е Борис Бонев.
"Има очакване в софиянци за едно голямо обединение анти ГЕРБ, което да се яви заедно на местните избори. Това не следва да се случи на всяка цена и не трябва да се правят компромиси с червени линии", каза от своя страна Добри Йонев.
„Спаси София“ настоява за връщане на нощния градски транспорт
Борис Бонев бе категоричен, че ГЕРБ е причината 17 години София да стагнира, да не се развива, да се стига до чудовищни корупционни скандали. "Не мога да си представя София отново, след 17 години застой, да продължи да бъде жертва на някакви договорки за националната политика", посочи той.
"По време на управлението на ГЕРБ, въпреки скандалите, в София не се реагираше достатъчно адекватно от страх или съображение, че конфронтация на местно ниво може да се отрази негативно на коалицията на национално ниво. Подобен тип компромиси със София ние не бихме могли да допуснем", каза още Бонев.
Борис Бонев: Възможно е обединение между „Спаси София“, ПП и ДБ за кандидат за кмет на София
Според него избори 2 в 1 (бел. ред. - местни и парламентарни) би бил изключително лош сценарий, защото местната политика ще отстъпи мястото си на националните теми.
По думите на Добри Йонев пък в момента позитивно е това, че формациите си говорят - има градивни и конструктивни разговори на база политики и приоритети.
Борис Бонев уточни, че не е поставял условие той да е кандидат за кмет на една евентуална бъдеща коалиция. Той отрече твърденията, че има огромно его и държи на всяка цена да е кмет.
Бонев коментира и промените в начина на таксуване на пътуването с градския транспорт, които и от "Спаси София" подкрепиха.
Председателят на СОС: ПП нанесе на София щети за над 1,2 млрд. лева
"Тези предложения бяха подкрепени от представители на всички политически групи. Нямаше някой, който е гласувал против. 90% от докладите в Общинския съвет, които не са спорни и са за решаване на някакви проблеми, много често са подкрепяни от всички", обясни той и допълни, че всяка политическа група е дала много предложения. Четирите предложения, върху които от "Спаси София" са работили от години, са били приети.
"Прламентът гласува ваучери за транспорт – това би означавало, че хората, които са финансово затруднени да си закупят карта за градския транспорт, ще могат да разчитат на тези ваучери. Вчера Министерският съвет е взел решение за промяна на начина на компенсация за преференциалните карти - за ученици тя се вдига на 70%. Тоест, картите ще паднат от 20 лева на 15 лева", обясни Борис Бонев.
БСП настоява за връщане на старите тарифи на столичния градски транспорт
Той увери, че "Спаси София" няма връзки с Васил Божков, нито с фирми, свързани с него. Финансират се от два източника – единият е краудфъндинг кампания – "Дай 5 за София". Вторият източник са малко по-големи индивидуални дарения. Борис Бонев уточни, че те винаги правят проверка на източника на средствата.
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts
Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук
За забавни видеа ни последвайте в TikTok
Следвайте ни и в Инстаграм