Дирекция „Управление и анализ на трафика” в Столична община (СО) не изпълнява своите задължения и не се грижи за подобряване на пътния трафик в София. Това заяви общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Борис Бонев.

“Договори за над 100 млн. лв. не се контролират и на практика няма наложени глоби по тях”, добави той.

Според него тази дирекция е „феодализирана” от Димитър Петров, който е неин директор от 12 години. В нея няма отдели, за да може цялата власт да е концентрирана в един човек и всички да се отчитат само на него, липсва и ключов експертен потенциал, каза още Борис Бонев.

Решението е радикална реформа на целия сектор „Транспорт”, смята Андрей Зографски от ПП-ДБ-Спаси София. По думите му такава ще предложат още през февруари. Част от нея ще е връщането на градския транспорт от Центъра за градска мобилност в СО, с цел – по-добър контрол и планиране. 

Снимка: Андрей Зографски / БТАСнимка: БТА

Според Борис Бонев, време е да се разкаже какво се случва отвътре и да се назоват хората, които „активно саботират работата на СО”.

Снимка: Борис Бонев / БТАСнимка: БТА

“Така наречените имплантирани компчета на ГЕРБ, които биват активирани в подходящия момент, за да саботират дадени процес”, каза Бонев.

Той обясни, че “продължава и сагата” с Димитър Петров, който нарече “Митко Светофара” - директор на Дирекция „Управление и анализ на трафика” .   

Той даде пример с договора за пътна маркировка, който е за 16,3 млн. лв. Единствено по него е наложена глоба, но за 148 хиляди, което е едва 0,9% от общата стойност.

Пътна маркировка за 5 часа

“Същевременно имаме казуси, в които 5 часа, след като г-н Петров е приел маркировката, тя се разпада. Не само това. Установихме, че няма никакъв по анализ дали е свършена, както трябва работата. Едни снимки се пращат в вайбър група и без дори да се прави инспекция на място, се приемат свършените работи”, възмути се Бонев.

Не са санкционирани фирмите, които се занимават с изграждането и поддръжката на уличното осветление в София, посочи още той.

“В договора е записано, че фирмите са длъжни да осигуряват 98% светещи лампи на територията на Столична община и ако този процент падне под 98, това е основание за прекратяване на договорите”, каза общинският съветник.

След това за улеснение го “преведе на по-лесен език” като обобщи, че на всеки 100 лампи само две е допустимо да не светят. 

По думите му няма глоби и по договора за поддръжка на светофарите в София. Не е изработена и „зелена вълна” по южния ринг на София, въпреки че срокът за това е изтекъл в края ноември м.г.

Дарик

“И познайте кой е човекът, който отговаря този договор да бъде изпълнен в срок и качествено - г-н Димитър Петров-Митко Светофара. Колко иронично!? Митко Светофара не желае 16 светофара да бъдат настроени така, че хиляди хора, използващи южния ринг на София, да минават безпроблемно, да не се задръстват, с което не само да се улесни трафикът, но и да се намали замърсяването, което безспорно се увеличава тогава, когато колите са на принципа “тръгни спри, тръгни-спри”, каза общинският съветник.

От ПП-ДБ-Спаси София смятат, че Димитър Петров е политическо назначение на ГЕРБ, и въпреки дадения му шанс, той е продължил да работи срещу обществения интерес. Затова и те настояха той да бъде незабавно отстранен.

Андрей Зографски от ПП-ДБ-СС определи това като „източване на ресурсите, вътрешен саботаж и нищоправене”

Чуйте прикачения звуков файл.