Всички ремонти се правят, за да може отдавна трупаните проблеми с трафика да бъдат решени, казаха общински съветници от ПП-ДБ-Спаси София преди планираното заседание на Столичния общински съвет. Нападки бяха разменени и по темата за установените от ГЕРБ по-скъпи колчета и пътна инфраструктура, като съветници от групата на ПП-ДБ-СС отговориха, че причината е инфлацията. Общинският съветник Борис Бонев коментира, че това е оферта, дадена от "Софинвест", чието ръководство е назначено от ГЕРБ.
Заседанието за изслушване на кмета на София Васил Терзиев във връзка със затруднения трафик, транспортното обслужване и пътната безопасност в града обаче се провали заради липсата на кворум, тъй като при нужни 31 се регистрираха само 26 общински съветници.
На обвиненията на ГЕРБ от вчера, че общината сключва договори за поставяне на маркировка, колчета и огради на в пъти по-високи цени в сравнение с 2019 година, Борис Бонев от групата на ПП-ДБ-Спаси София отговори така.
"Не три месеца, а 65 месеца, защото цените, които те сравняват, са от 2019 г. – много преди Ковид, инфлация и вскякави други кризи, които сполетяха държавата и строителния цех. Те обаче сравняват с по-ниското. Любезно обаче пропускайки факта, че тези цени към днешния момент са нереални и нереалистични."
Борис Бонев допълни, че са положили изключително големи усилия да се подготвят за днешния брифинг и днешната сесия...
"Поради тази причина се консултирахме със специалисти психиатри, които дадоха много точна диагноза – псевдологика фантастика или митомания, която е психиатричната диагноза на патологичните лъжци. Това е диагнозата, която ние поставяме на ГЕРБ. Патологичното лъжене се проявява като прекомерно изкривяване на реалността, основано на фактически елементи, включващо продължително фабрикуване на събития за продължителни периоди. Характеризира се с изграждането на привидно достоверни лъжи, сложно вплетени в рамката на реалността."
В повод за спор обаче се превърна и темата за повишения трафик в столицата. Общинският съветник от ГЕРБ Антон Хекимян каза, че големият губещ от този трафик са гражданите и градът.
"5 млн. лв. загуби калкулираме всеки ден заради задръстванията. Има много различни форми, по които може да се изчисли това. Средната производителност на човек, включително на работещ в София. Една консервативна формула, ако използваме – между 500 000 и 700 000 работещи всеки ден. И като пресметнем едни 15 минути в задръстването минимум, правят 5 млн. на ден."
Ваня Тагарева от ГЕРБ пък отправи обвинения към ремонтите, които се осъществяват из целия град.
"С тези клишета за ремонт на ремонта стигнаха до там, че гражданите да ги молят и да ги призовават нищо да не ремонтират."
Всички ремонти се правят, за да може отдавна трупаните проблеми с трафика да се решават, но голямата разлика сега е, че във всеки един от тези булеварди са заложени мерки за приоритизация на градския и велосипеден транспорт, отговори Борис Бонев.
Още по темата
- Ремонтни дейности ще спрат временно електрозахранването в част на Мездра на 4,5 и 6 ноември
- Обществено обсъждане на жителите на Асеновград за новото разписание на влаковете
- Решено: Изграждат нови кръгови преди ремонта на моста на Марица в Пазарджик
- Наложиха наказание на обвиняем за незаконно превеждане на чужденец през ГКПП Дунав мост Видин - Калафат