Тежката артилерия на световния транспорт идва в Пловдивския панаир от 8-и до 10-и юни. TRUCK EXPO 2023 ще представи последните модели на най-добрите производители на камиони, автобуси и специализирани превозни средства.

Посетителите на форума ще могат да видят представители на цялата индустрия, свързана с големите автомобили за инвестиционно предназначение, разказа в ефира на Дарик Георги Загоров - член на секция „Товарни автомобили“ на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).

Турбуленциите в икономиките на страните в глобален мащаб се отразяват сериозно на бранша. Едно от големите предизвикателства са нарушените вериги на доставки, които се възстановяват постепенно, коментира още експертът.

"Ние сме на "бутона" на икономиката, защото с нашите авомобили се возят стоките, а тяхното движение показва доколко икономиката е във възход или упадък", категоричен е Георги Загоров.

По думите му, с оглед на революцията в задвижванията и преминаването на транспорта към ниски и нулеви емисии, две са основните концепции за камионите на бъдещето, които доминират сред фирмите - електрически и водородни. На първите се разчита основно в градска среда, а на вторите - в международен план, поясни Георги Загоров.

От август месец тази година влизат в употреба нови тахографи. Предстои въвеждането и на множество системи за сигурност в големите автомобили, подчерта още експертът. Става въпрос за подобряване и модернизиране на индустрията, която разгърна и продължава да го прави впечатляващ набор от технологични иновации, усъвършенствани системи за подпомагане на шофирането и управление на трафика, нови решения за дистрибуция и мобилност като услуга.

От бранша очакват ответната реакция на държавата за субсидиране на собствениците на електрическите МПС, както е в почти цяла Европа.

"Тук се стимулира карането на автомобили втора употреба. Затова трябва замърсителите на въздуха, които управляват такива коли,  да бъдат санкционирани. За съжаление, регулаторните рамки в страната ни, са много изостанали в тази насока. Съседна Румъния е на светлинни години от нас в тази насока", коментира Загоров.

Още за проблемите и новостите в бранша и кои са най-наложителните промени, които ще направят функционирането и администрирането му модерно и ефективно, чуйте в интервюто с Георги Загоров - член на секция „Товарни автомобили“ на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).