На специална церемония IAB MIXX AWARDS Bulgaria 2023 отличи най-добрите локални интерактивни маркетингови кампании и идеите, които вдъхновят дигиталната общност, като посочват бъдещите тенденции в индустрията. За награди в 16 категории се състезаваха над 40 финалисти. Категориите с най-голям брой участници бяха „Най-ангажираща кампания“ (Best Engagement Campaign), „Най-добра кампания с брандирано съдържание“ (Best Branded Content Campaign), „Бранд кауза“ (Brand purpose) и „Творческа ефективност“ (Creative Effectiveness).

Специална техническа комисия проследи спазването на изискванията за кандидатстване. В нея се включиха имена като Самуил Петков (Noble Graphics), Боби Петров (Datenwerk/All Channels Group), Велислава Попова (Дневник), Емил Олованов (Crimtan) и други. 

Победителите бяха определени от международно жури от 20 експерти в областта на творческите решения и стратегията, които имат утвърден дългогодишен опит в оценяването на рекламни фестивали. Сред тях са: Александър Калчев, Гонсало Мартино, Истван Брашок, Мади Креймър, Бианка Властон и други.

Отличените кампании и агенции по категории са:

BEST SOCIAL NETWORKS CAMPAIGN - В тази категория кандидатстват кампании или комуникационни стратегии , създадени за и развиващи се изключително или основно в една или няколко социални мрежи и тук не попадат real time кампании.
2-ро място: Кампания Осинови меме - Агенция: together&

DIGITAL SALES CAMPAIGN - Тук са включени кампании или комуникационни стратегии, създадени и реализирани с цел увеличаване продажбите на продукти и/или услуги.
3-то място: Кампания Rock Shock - Земи тая музика - Агенция Hub Ahead
3-то място: Кампания Баения срещу Черен Петък 13-и - Агенция: guts&brains DDB
2-ро място: Кампания Твоята първа работа има значение - Агенция: distinkt

BEST VIDEO CAMPAIGN - В тази категория кандидатстват кампании или комуникационни стратегии, основани изключително или основно на видео съдържание.
3-то място: Кампания Страхотни новини - Агенция: guts&brainsDD
1-во място: Кампания: Най-сладкият начин да спасим света - Агенция: McCann Erickson Sofia 

BEST ENGAGEMENT CAMPAIGN - В тази категория се включват дигитални кампании или стратегии, постигнали отлични резултати при осигуряването на ангажираност на потребителите по стойностен за съответния бизнес или организация начин.
3-то място: Кампания: Не винаги съм перфектна - Агенция: together&
2-ро място: Кампания: Осинови меме - Агенция: together& 

BEST BRANDED CONTENT CAMPAIGN - Тук участваха дигитални кампании, акцентиращи върху използването на брандирано съдържание за постигане на маркетинг целите си, като съдържанието е свързано с ценностите и основните характеристики на бранда.
2-ро място - Кампания: Най-сладкият начин да спасим света - Агенция: McCann Erickson Sofia 
2-ро място - Кампания: Топли приказки за лека нощ - Агенция:  Noble Graphics

NON-PROFIT - В тази категория се награждават кампании, които имат позитивно влияние върху обществото и демонстрират изключителни резултати в неправителствения сектор.
3-то място - Кампания: To Russia with love - Агенция: Next-DC
1-во място - Кампания: Осинови меме - Агенция: together&

DIGITAL AUDIO CAMPAIGN - В тази категория се награждават кампании, които използват аудио в дигитални платформи и демонстират високо ниво на потребителска ангажираност и изпълняват бранд цели.
3-то място - Кампания: Баения срещу Черен Петък 13-и - Агенция: guts&brains DDB
2-ро място - Кампания: Топли приказки за лека нощ - Агенция:  Noble Graphics 

BEST INTEGRATED CAMPAIGN - В тази категория се награждават най-добрите кампании, които използват поне три дигитални платформи, за да постигнат синергия на бранд посланията. 
3-то място - Кампания: Утре. Гласувай. За тях. - Агенция: together& 
1-во място - Кампания: Топли приказки за лека нощ - Агенция:  Noble Graphics 

DIGITAL CRAFT - В тази категория са всички кампани, които демонстрират използване на микс от иновативни дигитални технологии, инструменти, модели или платформи и са оказали ярко въздействие върху аудиториите, постигнали са забележителни бизнес резултати или са вдъхновили качествена промяна във възприятията, поведението или навиците на потребителите.
3-то място - Кампания: #Conversationcube - Агенция: Next-DC

REAL TIME - В тази категория кандидатстват всички кампании, които реагират на значимо събитие за обществото в реално време.
1-во място - Кампания: #НеБъдиРъб - Агенция: All Channels Group

CREATIVE EFFECTIVENESS - Тук участват дигитални кампании, развивани изцяло или преимуществено в дигитална среда, които са си поставили микс от краткосрочни и дългосрочни цели, били са с продължителност 1 месец или повече и са постигнали доказано трайни промени в потребителските нагласи и поведение.
3-то място - Кампания: Осинови си меме - Агенция: together&
3-то място - Кампания: Утре. Гласувай. За тях. - Агенция: together&

BRAND PURPOSE - В тази категория бяха включени дигитални кампании, които следват бранд философията, доставяйки ясни резултати, свързани със CSR активности, обвързване с каузи, позитивна промяна за обществото и/или крайния потребител.
3-то място - Кампания: Топли приказки за лека нощ - Агенция:  Noble Graphics
2-ро място - Кампания: Утре. Гласувай. За тях. - Агенция: together&
2-ро място - Кампания: Дивите животни са заложени на карта 2022 - Агенция: McCann Sofia

PR DIGITAL - В тази категория бяха включени кампании или комуникационни стратегии, създадени с концепцията за реализиране на цели за връзки с обществеността и за позициониране на съответната компания/организация.
3-то място - Кампания: Град като хората 2022 , Агенция: Noble Graphics 
1-во място - Кампания: Утре. Гласувай. За тях. Агенция: together&
1-во място - Кампания: #НеБъдиРъб - Агенция: All Channels Group

Общо 6 бяха раздадените златни награди. Агенциите с най-много отличния са together& (2 златни, 3 сребърни, 4 бронзови), All Channels Group (2 златни), Noble Graphics (1 златно, 2 сребърни и 2 бронзови) и McCann Erickson (1 златно, 2 сребърни).

Журито определи и три най-добри кампании, които ще представят България на европейското издание на конкурса IAB MIXX AWARDS EUROPE 2023. Това са:
Кампания: Топли приказки за лека нощ - Агенция:  Noble Graphics 
Кампания: Утре. Гласувай. За тях. Агенция: together&
Кампания: #НеБъдиРъб - Агенция: All Channels Group

Кратко видеопредставяне на отличените кампании можете да видите тук.

IAB MIXX AWARDS 2023 представи и Фестивалната програма в рамките на два дни преди церемонията (25 и 26 април), в които експерти от журито споделиха опит и идеи по различни теми, свързани с креативността и дигиталната трансформация. Всички лектори и теми на фестивалната програма ще откриете тук

“Дори в предизвикателни времена дигиталните рекламни и маркетинг проекти, създадени в България, са на много високо ниво. Високата и обективна оценка на журито е признание за българските агенции и рекламодатели, защото ни сверява часовника с глобалното мислене и критерии. Това ни мотивира да продължаваме да развиваме дигиталните компетенции на пазара“, заяви Боряна Великова, Изпълнителен директор и член на Управителния съвет на IAB България. 

Последните 3 години донесоха много нови предизвикателства, които промениха средата, динамиката и ценността система на общество. Именно затова IAB България фокусира вниманието си върху локалната дигитална екосистема и взаимодействията в нея, извежда на преден план кампаниите, реализирани чрез местни комуникационни канали, които работят за развитието на пазара.

Наградите IAB MIXX AWARDS отличават участниците, които утвърждават изградените стандарти за комуникация и реклама в дигитална среда и продължават да я  развиват посредством креативност, прилагане на новите тенденции и постигане на забележителни резултати.