Процедура за прием на документи от кандидати за заемане на длъжността „Асистент“ за почасово предоставяне на услугата „Асистентска подкрепа“, стартира от днес, съобщават от администрацията. Документите се приемат до 19 май включително, всеки работен ден от 08:30ч. до 17:00ч. в Общинска администрация, Център  административно обслужване, гише №1.

Минималните изисквания са кандидатите да са в трудоспособна възраст, с минимум основно образование, като опитът и завършен курс на обучение се считат за предимство. Основното месечно трудово възнаграждение на 8-часов работен ден е 852 лв.

Необходимите документи са: заявление – декларация за кандидатстване (по образец), автобиография, документ за самоличност (лична карта) – за справка, копие от диплома за завършено образование, копие на документ, удостоверяващ завършен курс на обучение по сходни програми/проекти за асистент и/или копие от документ, удостоверяващ продължителността на професионален опит, като асистент, при наличие на такива и декларация от лицето, че е пълнолетен български гражданин, не е поставено под запрещение, не е осъждано за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода, не е лишено по съответния ред от правото да заема определена позиция и не са му налагани мерки, като извършител по Закона за защита от домашното насилие (по образец).

„Асистентска подкрепа“ е специализирана социална услуга, която включва подкрепа за: самообслужване, движение и придвижване, промяна и поддържане на позицията на тялото, изпълнение на ежедневни и домакински дейности, комуникация и ще се предоставя почасово, до 4 часа на ден, за лица в над трудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност и деца с трайни увреждания и пълнолетни лица с трайни увреждания с определена чужда помощ, които не ползват асистентска подкрепа, помощ за осигуряване на асистентска подкрепа или за които не се получава помощ за грижа в домашна среда по реда на друг закон.

Подборът протича в два етапа: оценка на подадените документи и проверка за пълнота и съответствие с обявените изисквания и провеждане на интервю с допуснатите кандидати.