
Завърши най-очакваното спортно събитие в Съединените щати – „Супербоул”. Отборът на Филаделфия „Ийгълс“ детронира „Канзас Сити Чийфс” и така сложи край на мечтата им за трети пореден триумф във формата. Но "Супербоул" е много повече от спортно събитие. То е културен феномен и глобално шоу, което фокусира върху себе си стотици милиони погледи. Плеяда от звезди присъстваха на спортното събитие.
Снимка: Доналд Тръмп / Getty Images
Тазгодишният “Супербоул” ще остане в историята като първият, в който действащ президент на САЩ присъства на събитието лично. Доналд Тръмп беше в компанията на дъщеря си Иванка и напусна събитието по-рано.
Снимка: Снимка: Доналд Тръмп и Дъщеря му Ивана / Getty Images
Той разбира се не пропусна да създаде новина в социалните мрежи от присъствието си и се заяде с певицата Тейлър Суифт, която беше на трибуните, за да подкрепя любимия си Травис Келси, който играе за Канзас Сити.
Снимка: Тейлър Суифт, седнала сред публиката / Getty Images
Той сподели контрастиращи видеа, на които той е бурно аплодиран от публиката, а тя – освирквана.
Шоуто на почивката на Супербоул тази година беше в ръцете на рап иконата Кендрик Ламар, който пристига в Ню Орлиънс директно от Лос Анджелис, където спечели пет награди "Грами". Зрителите чуха историята за неговия възход от момче от беден произход до суперзвезда. Ламар стана първият самостоятелен хип-хоп изпълнител, оглавил музикалната пауза между полувремената на Супербоул, която често е с по-високи рейтинги и от самия мач. Обикновено изпълненията на почивката се оценяват на около 20 милиона долара, но Ламар няма да вземе хонорар за участието си - такова е било желанието му.
Снимка: Събитието, което събира милиони гледания / Getty Images
Други известни личности по трибуните бяха рапърът Джей Зи, актьорът Брадли Купър, както и осемкратният носител на „Златната топка“ Лионел Меси.
Снимка: Американският певец Джон Батист / Getty Images
Миналогодишният “Супербоул” беше най-гледаното телевизионно предаване след кацането на Луната. То събра рекордните над 123 млн. телевизионни зрители, което е близо една трета от цялото население на САЩ. Миналата година рекламодателите трябваше да платят приблизително седем милиона за правото да излъчат своята реклама по време на полувремето. Тази година 30 секунди реклама струват 8 милиона долара, което е абсолютен рекорд.
Снимка: Кадър от шоуто на "Супербоул" / Getty Images
Чуйте подробностите в прикачения звуков файл.