Годишно през пощенските кутии на София преминават над 10 хиляди тона хартия под формата на рекламни брошури. Близо половината от домакинствата изобщо не ги четат и над 80% от тях се превръщат в отпадък за едно денонощие. Това показват резултатите на двете проучвания на нагласите на хората в София към този вид реклама на социологическа агенция „Тренд“ със сходни въпроси - първото е от февруари и март 2022-ра, а другото – от април тази година, направени по заявка на механизма „Стоп реклама“. Чрез него хората могат да получат стикер, който да залепят на пощенските си кутии. След залепването му брошурите намаляват с над 80 на сто, сочат още данните.
Как „СТОП реклама“ помага срещу разхищението на излишни хартиени ресурси
Механизмът „Стоп реклама“ е доброволен и цели намаляване на хартиените брошури, които ежедневно се получават в пощенските кутии. В момента той е пилотен само за София и се основава на действащи механизми в други европейски държави, заяви Марина Христева, ръководител на проекта „Стоп реклама“
Държавата отличник в европейски мащаб е Франция, където механизмът се прилага вече 19 години. Там още в началото е въведено задължение за спазването на такива надписи обясни Георги Табаков, отговарящ за комуникациите на проекта „Стоп реклама“.
Можем ли да спрем хартиената реклама в пощенските кутии?
Над 26 хиляди домакинства са поръчали стикери до момента, а раздаването им продължава до края на юни, припомни Марина Христева. Информацията за това от къде и как може да се получи стикер е публикувана на сайта на механизма www.stopreklama.net
Всичко за 49-ото Народно събрание четете ТУК
Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts и Google Podcasts