Столичният градски транспорт може да спре и напълно да функционира, ако работодателите нямат пари, за да плащат разходите си. Това заяви в “Кой говори” по Дарик радио Иван Кирилов, председател на Федерацията на транспортните работници в КТ „Подкрепа“. По думите му в най-лошия вариант може би до няколко месеца, ако няма държавно дофинансиране, може да започне редуциране на превозните средства.

Денков поиска от Фандъкова да не разрешава протест преди 8:30 на 18 май

Над 55 милиона лева дължат за ток, газ, гориво и охрана на метрото четирите транспортни дружества. “Голям проблем са и резервните части. Не искат да ни доставят, защото старите задължения не са изплатени”, уточни Кирилов.

Япония планира да тества влакове без шофьор тази година

Той добави, че не само автобусите се включват в протеста утре. “От два дни и в метрото има табелки за протеста”, каза Кирилов. “Дружеставата към градския транспорт са изпаднали в колапс. Работниците са застрашени да не получат в пълен размер възнагражденията си”, добави той.

Работещите в градския транспорт на София обявиха протест

“Доста време говорим за тези проблеми, инициирахме доста срещи и в Столичната община. Още от 12 януари започнахме да информираме и правителството, и всички партии в парламента. Имахме среща с онези, които са в управляващата коалиция. В един момент имаше вариант да не се изпълни 3-годишното споразумение между Столичната община и синдикатите за увеличаване на заплатите с 10 на сто. На 1 април се споразумяхме и кметът Фандъкова и двамата президенти на КТ “Подкрепа” и КНСБ се разбраха и им се начислиха 10 процента. Сега обаче сме в ситуация, в която е възможно да не получат заплатите си”, разказа още Кирилов в ефира на Дарик.

Велев: Исканията ни за цената на тока и газа са изпълнени, няма основания за мащабен протест

Васил Велев от Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) коментира темата, въпреки че работодателите се оттеглиха от планирания протест утре. По думите му “цените очевидно няма да бъдат различни до средата на годината. След компенсации, цените стават 2,5 пъти по-високи, което генерира повишаване на инфлацията”. 

До 30% по-малко градски транспорт в София при спиране на природен газ

“Имаме обещание, че от 1 юли за следващия регулаторен период, който е годишен, компенсациите за бизнеса не би трябвало да са по-неблагоприятни от тези, които вече са постигнати, но това не е облечено все още в закон за облагане на неочакваните печалби. А ние искаме такъв, защото това прави система автономна и каквито и да са цените на борсата, печалбите от тях ще са по-големи от необходимите компенсации, тоест, няма нужда да се търсят пари от бюджета. 

Докато се нормализират цените ще се налага да се компенсира бизнесът, категоричен е Велев. 

Всички новини от София

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм