Източнояпонската железница планира да тества автоматизирани влакове по натоварен маршрут в столицата Токио през октомври. Причината е демографска.

Японската железопътна компания „East Japan Railway“ (JRE) обяви тези дни, че планира да тества от октомври самоуправляващи се влакове по един от най-емблематичните маршрути в страната „Яманоте“. Твърди се, че така ще се спестява повече енергия при ускорение, отколкото ако машината бива задвижвана от човек.

Токио ще признава еднополовите партньорства от ноември

Фирмата работи по система, която позволява влаковете да се движат без машинист, от 2018 година. Иновацията се дължи на белгийски оператор „Infrabel“, като идеята е да заработи изцяло до 2028 година.

Япония отбеляза намаляване на населението с 644 000 души през 2021 г., което доведе до притеснение дали страната няма да е изправена пред недостиг на шофьори за в бъдеще. Поради тази причина идеята на революционната система е да запълни евентуална липса.

Япония се отказва от руския петрол

Шофьорите все още ще присъстват в автоматизираните влакове, въпреки че няма да прекарват много време зад волана. Тяхната задача ще бъде да натискат бутон, за да може влакът да забавя автоматично скоростта си, пише Japan Today. Машинистите ще трябва да поемат ръчно управление само в извънредни ситуации. 

По време на пробния период влаковете ще направят около хиляда обиколки, за да могат да се съберат важни данни, свързани с времето на пътуване и ефективността.

Военни кораби на Китай навлязоха в териториалните води на Япония

До края на тестването през декември системата трябва да бъде в последния етап на разработка. От пролетта на 2023 г. към системата ще бъдат добавени още някои подобрения, преди да бъдат напълно внедрени до 2028 г.

До 2030 г. системите ще трябва да могат да извършват аварийно спиране сами.

JRE работи и върху други видове автоматизирани влакове. През ноември 2021 г. компанията предложи самоуправляващ се високоскоростен влак в префектура Ниигата. Тези така наречени „влакове стрелци“ могат да достигнат максимална скорост от повече от 300 километра в час.

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм