Запомнил съм от голямата Нери Терзиева, че най-сигурният начин да "имаш новини в джоба", е да ходиш пеша до редакцията. Това разказа Руси Чернев пред слушателите на Дарик, като обясни, че самият той предпочита да ходи пеша в града.

Журналистът, който е и кандидат за кмет на Пловдив на тези местни избори, представи анализ, според който ако 10% от шофьорите слязат от колите си или пуснат децата си да ходят на училище с автобус, трафикът в града значително ще се облекчи. Данните показват още, че ако пловдивчани имат удобен градски транспорт или добра инфраструктура, за да карат велосипеди, електрически тротинетки и мотопеди, по булевардите и улиците на Пловдив ще минават около 35 000 автомобила по-малко.

Според него причината за транспортния хаос в града е само една - корупцията. Може и да звучи утопично, че в Пловдив трябва да се направи "черен списък" на фирмите, които работят бавно и некачествено, но порочният процес трябва да бъде спрян, заяви още той и обясни:

Когато един премиер пише SMS на партийно подчинения си кмет, че фирмата с 4-те букви трябва да спечели обществената поръчка, кметът от своя страна пише SMS на шефа на дирекцията за обществени поръчки, а последният изпраща SMS на шефа на Комисията за обществени поръчки, това превръща всички в участници в тази порочна схема.

Руси Чернев уточни, че първото нещо, което трябва да се промени в работата на общинската администрация, е начинът, по който се избират изпълнителите на обществени поръчки и се аргументира:

Абсурдно е в Регистъра на обществените поръчки да няма информация за ресурса, с който съответните компании изпълняват линейния си график за даден обект. Би трябвало фирмите да нямат право да бъдат подизпълнител или изпълнител и на друг строителен обект, ако посочват същия ресурс от техника и работна ръка.Такъв е случаят с фирмата, отговаряща за историческия ремонт на ул. „Даме Груев“, който продължи 700 дни само за 1 километър. Същата фирма е част от консорциума, който изпълнява  проекта за Южния обходен колектор, коментира журналистът.

Той припомни, че Община Пловдив разполага, както с План за устойчива градска мобилност, така и с Генерален план за организация на движението. Приети са и измененията в Общия устройствен план на града, който е с добра комуникационно-транспортна част.

Експертите са наясно какво и как да се направи, но е видно, че нищо не се прави. В същото време всички знаят как отидоха на вятъра 20 млн. лв. за Транспортния проект на Пловдив  и никой от общинската администрация не е поел отговорност за това. Сега ще се похарчат още 14 млн. и пак няма гаранция, че проектът ще бъде финализиран. Уверен съм, че всички проблеми на Пловдив са решими, ако кметът си е на мястото, категоричен е Руси Чернев.

Първите мерки за справяне с транспортния хаос са ясни:

- край на безкрайните ремонти;

- зелена вълна на светофарите;

- служителите в Центъра за управление на трафика да си вършат работа.

Какви са решенията, които кандидатът за кмет на Пловдив Руси Чернев предлага за основните проблеми, свързани с трафика и как си представя развитието на града след 4 години - слушайте в специализираното предаване „Форум Пловдив“.