Големият проблем е, че няма регламент как да се използват тези средства от Фонд “Пътна безопасност”, няма структура извън министъра на вътрешните работи, която да взима тези решения. Трябва да има по-широк формат, например Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ да има отношение или структури, които се занимават с инфраструктура. Ако оставим само МВР да решава ще правят три неща – ще купуват нови коли, което не е лошо, камери и дрегери, за друго не могат да използват тези пари. Това коментира в предаването „Кой говори“ по Дарик Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи (БАЗК).

Припомняме, че МВР се сдоби с 462 автомобила на стойност 34 млн. лв., осигурени  със средствата от Фонд „Пътна безопасност“. Закупени са 35 високоскоростни автомобила марка BMW, 200 марка Golf 8 и 227 броя Skoda Kodiaq.

“Приходите от този Фонд “Пътна безопасност” идват от глобите, които са постановени с камери и в момента има натрупани между 350 и 400 милиона. По предназначение 50% от средствата трябва да се използват за мероприятия за пътна безопасност. Проблемът е, че през годините, ако тези пари не се разходят годишно те влизат в бюджета на МВР и потъват.”, каза Тодоров

Той смята, че е било по-важно да се закупят много повече камери.

„Скоростни, мощни и бързи полицейски цивилни коли има в много държави. Една част ще бъдат цивилни, които ще обикалят по магистралите и когато някой „профучи“ с 200 км те ще могат да го настигнат“, добави още Тодоров.

Чуйте целия разговор в прикачения файл.