Рай за стотинки: Мартин Пенчев и Добромир Симов говорят за туристически пазари, копърки и други продукти
Защо няма акцент върху малките туроператори и динамично променящият се туристически пазар в новия дигитален свят – тази тема се оказа във фокуса на разговора между водещият на рубриката за свободно говорене по Дарик Югоизток - Мартин Пенчев и неговият гост. Добромир Симов, по думите на Мартин няма аналог в туристическия сектор, защото „той не продава, а създава“. Фирмата му, „Додо Травел“ оперира в транспорт, настаняване и ентъртеймънт. И за Добромир Симов, както и за Мартин Пенчев проблем не са възможностите на родния туризъм, а липсата на правилната им употреба. „Около 60 на сто в този бранш по Южното Черноморие е в сивата икономика. Например, регламентирането на туристическия транспорт е нещо, за което отдавна се говори, но остава само на думи и прехвърляне на отговорността между двете ведомства на транспорта и на туризма“, коментира Добромир Симов, който за последните два месеца е посетил няколко международни изложения. Такива, към които ангажирането министерство няма ангажимент, следователно България като пазар е представена от една или две родни фирми.
По думите му, всяка почивка започва от летището, а бургаското предлага изобилие от нерегламентиран транспорт – проблем, който заедно с местата за паркиране на автобуси и оператори може да бъде решен. „Слънчев бряг лятото се превръща в една огромна тоалетна с един куп нерегламентирани спирки на туристическите автобуси от Украйна и Молдова. По всички тях стотици туристи чакат с часове да бъдат взети и превръщат в бунище тези райони“, разказа пред Мартин Пенчев още Симов.
Според водещият освен разпокъсаната схема на контрол върху нелегалните услуги и нелогичната рекламна стратегия, остава въпросът, как добрият български туризъм да се предложи с добра цена, вместо да се търгува за стотинки.
Разговорът между двамата и решенията, чуйте в звуковия файл: