Конкурсът за ръководни длъжности на летищата в София и Пловдив е опорочен. Това заяви председателят на Съвета на директорите на “Летище Пловдив“ ЕАД Дойчин Ангелов. Той е с над 30-годишен опит в сферата на авиацията, като по-голямата част от стажа е на ръководни позиции. В същото време Ангелов не е допуснат до конкурса след промяна в критериите за образователния ценз. Хора, които притежават хуманитарна специалност като него, са лишени от достъп да кандидатстват. 

Дойчин Ангелов е подал жалба в Административен съд-Пловдив.

„Конкурсът за мен е опорочен. Имам представа всъщност кой и защо го прави“, заяви Ангелов. 

„В конкурса според мен изобщо не е взето предвид, че съответният кандидат трябва да има управленски опит на летище.С други думи кандидати от всякакви сфери могат да кандидатстват, без да имат и един ден трудов стаж в авиацията”, казаоще Дойчин Ангелов.

Той даде пример и с дългогодишния  директор на "Летище София" Пламен Станчев, който също не е допуснат,  а неговият стаж е около 40 години в сферата на авиацията. 

Отстраняването на Дойчин Ангелов от конкурса се случва за втори път, като миналата година той пак е бил отстранен заради промяна на изискванията на образователния ценз. Тогава той се е провел докрай, но в последния ден е бил анулиран от министъра на транспорта. 

„Очаквам някаква лампичка да светне и да се погледне с по-друго око на конкурса. Ако се счете, че условията на конкурса са незаконосъобразни или са непремислени, най-малкото да бъде отложен“, каза още той. 

Дойчин Ангелов заяви, че за първи път от 1994 година летище Пловдив има  професионален екип в Съвета на директорите, като и тримата членове имат богата авиоекспертиза.

„За последните шест месеца управление вдигнахме оборотите на търговските обекти и от 20 000 лева на месец, в момента са над 120 000 лева. 270% е увеличен пътникопотокът. Започнахме преговори с авиокомпании, с които смятаме, че са перспективни и искаме да върнем полетите до Милано, Франкфурт, Брюксел, Барселона и други дестинации. Усилено преговаряхме с турски авиокомпании и сме пред финал за две линии от азиатското летище на Истанбул и вероятно Анталия – Бурса – Пловдив”, каза още Ангелов.

Той допълни, че от ръководството са възобновили работата на Фонда за развитие на летище Пловдив, който на практика не е функционирал от 2019 година, когато се смениха кметовете на общините.  

Освен, че е бил съживен, в него се включат този месец нови общини – Смолян, Съединение, Хисаря, а скоро и Велинград.

Готов е новият сайт на летището, който ще има по-големи възможности да показва даденостите и забележителностите на региона, за да знаят туристите какво могат да посетят. Той предоставя възможност за онлайн търговия и заявяване онлайнна шатъл, който превозва пътниците от летището до автогара „Юг“ в Пловдив.