Анкетьори ще ни разпитват по телефона дали сме удовлетворени от здравните услуги, които получаваме по Здравна каса. Ако в последните три месеца сме били настанени в лечебно заведение, касата ще предоставя на определени фирми телефонния ни номер, а те от своя страна ще ни звънят и в рамките на пет минути ще ни задават въпроси от списък със 117 предварително подготвени. Това предвижда нова идея на ресорния министър д-р Петър Москов, която според него има за цел да проследи удовлетвореността на пациентите от здравните услуги, и при липса на такава – да санкционира и да затваря болници.

Сред въпросите са: дали пациентът е бил информиран за рисковете от лечението, както и проявявали ли са към него лошо отношение заради сексуалната му ориентация. Не е ясно обаче кой ще плаща на фирмите, които ще провеждат проучванията, както и какво ще се случи ако пациент не иска здравната каса да разпространява телефонния му номер.

Още от Димитър Панев:

Още здравни новини четете и на bestdoctors.bg