„Никога не съм очаквал, че ще стигна дотук. Започна като хоби, не като бизнес план“, казва Александър Спейд, дизайнерът зад бранда, който предизвиква опашки и истински фурор при всяка нова колекция.

Младият моден дизайнер разказва за началото си, вдъхновението от американски артистите като Drake (бел.ред. рап изпълнител), както и трудните решения, като прекъсването на висшето си образование, за да се посвети изцяло на модата.

„Започнах да правя дрехи първо за себе си с цел хоби. Просто в България тогава нямаше такива.“

Александър черпи вдъхновение буквално от всичко – от музика и градски стил до случаен човек на улицата. Създава лимитирани колекции, които нарочно не прави масови, за да запази усещането за ексклузивност.

„Не искам брандът да бъде нещо, което всеки може да си вземе по всяко време. Трябва да го искаш.“

Зад успеха стоят и трудности: зависимост от доставчици, продукция и високи очаквания от феновете. Но той не се оплаква: „Всеки месец има нови предизвикателства. Но ако искаш да правиш това, което обичаш – няма друг начин.“

Въпреки огромния интерес отвъд граница, Александър държи производството да остане в България: „Много големи брандове произвеждат тук. Българското производство е качествено и конкурентоспособно.“

Плановете му включват глобално разширение, но не за сметка на идентичността: „Не искам да правя дрехи, които аз самият не бих носил.“

Най-популярният му суитшърт „Trust Issues“ (бел.ред. проблеми с доверието) е създаден в период на лични разочарования и е вдъхновен от музика:

„Имах нужда да изразя състоянието си. И дрехите бяха начинът.“

Днес марката му стига отвъд границите на България, като все повече чуждестранни клиенти я откриват. Той има една проста, но силна философия: „Правя дрехи, които аз бих носил. Когато вкусовете ми се променят, ще се промени и стилът.“

Чуйте повече в цялото интервю на Александър пред Невена Георгиева!