800 търговски обекта по Черноморието- предимно заведения за хранене, дискотеки, барове, атракциони, магазини за хранителни стоки и др, над 500 от които на юг от Бургас, са били проверени през първите две  две седмици от началото на контролната кампания на НАП. Това съобщават от пресслужбата на приходната администрация.  

Фискалните инспектори са съставили общо над 150 акта за нарушения, като най-честите са за неиздаване на касова бележка и разминаване между сумите, маркирани на апарата и наличностите в касата. В 8 от проверените търговски обекти е липсвало фискално устройство.

Данните от извършените проверки в рамките на лятната контролна кампания тази година показват, че фискалната дисциплина по българското Черноморие се подобрява, обобщават от НАП. До момента не са установени сезонни работници, полагащи труд без сключен договор с работодателя.

Контролната кампания на НАП край морето продължава до края на летния сезон. В рамките на проверките се прилага способът „таен клиент“, осъществяват се явни наблюдения, при които за определен период от време се проследяват продажбите и резултатите се сравняват с предходни периоди. Фискалните инспектори използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция за установяване на рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните. Под активно наблюдение са поставени стотици обекти по крайбрежието.

В териториалните структури на приходната агенция във Варна и Бургас са получени общо 44 сигнала от граждани за неиздаване на фискален бон. По тях са образувани незабавни проверки, които са потвърдили получената в НАП информация.

От приходната агенция напомнят, че потребителите имат право да задържат плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Промяната в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.) цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.