Българска банка за развитие (ББР) като банка е отпуснала кредити само на 64 клиента в периода 2017 – 2020 г. Само за първите три месеца на 2022 г. банката е дала финансиране на 57 микро-, малки и средни фирми. Това са кредити с малък размер, които са напълно в синхрон със закона и мисията на банката. Това обяви Валентин Михов, председател на Надзорния съвет на ББР, пред членовете на Комисията по бюджет и финанси в НС.

ББР среща бизнеса в Кюстендил

Той представи информация за финансовото състояние на банката и уточни, че нетният лихвен доход на ББР е стабилен, а разходите за персонала са намалели с 39% в сравнение с първото тримесечие на предходната година.

Стратегията на ББР продължава да бъде предоставяне на финансиране за малки и средни предприятия, без да влиза в конкуренция с търговските банки в страната. Банката трябва да поема по-голям риск от останалите участници на пазара, но кредитирайки предприятия, които не са трайно затруднени, посочи Михов. В банката продължава голяма трансформация, която включва ориентация към целевите ѝ клиенти, активното им привличане за работа с банката, оптимизация, автоматизация и ускоряване на кредитния процес, като целта е машината за достъп на МСП до финансиране чрез ББР да заработи на пълни обороти.

НАП проверява 2000 фирми с нелогично високи материални запаси

ББР ще достига до бизнеса чрез постоянни директни срещи в цялата страна. През последните месеци екипите й са организирали десетки срещи в редица градове. Паралелен и облекчаващ комуникацията с банката канал ще бъде новата дигитална платформа на ББР: BDB Business Booster, която съвсем скоро ще бъде представена в цялост. Чрез нея фирмите ще могат да кандидатстват за финансиране изцяло онлайн, без да се налага да посещават лично офиса на ББР.

Кой е най-успешният маркетинг за бизнеса след локдауна?

Няма промяна в максималния размер на финансиране на компаниите от 5 млн. лева. „Поискали сме промяна на устава на ББР за изключения при извънредни ситуации, за да можем да защитим интереса на банката и данъкоплатците.“, поясни Михов. Той заяви, че ако анализът, над който работи ББР, предполага промяна в лимита за директни експозиции, такъв ще бъде предложен публично и прозрачно, след открита дискусия за това.

Относно участието на ББР в ПИБ, председателят на Надзорния съвет поясни, че загубата от закупените акции е била в размер на 78 млн. лв. към края на 2020 г. и допълнително около 5 млн. лв. към края на 2021 г. Към 31.03.2022 г. загубата е намаляла с 26 млн. лв. 

Най-интересните разговори от ефира на Дарик слушайте в подкаста на радиото в SoundcloudSpotifyApple Podcasts и Google Podcasts

Следете най-актуалното от деня на страницата ни във Фейсбук

За забавни видеа ни последвайте в TikTok

Следвайте ни и в Инстаграм